Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary
BrakeStock.pl / Laboratorium

Klocki hamulcowe EBC Brakes - jak to wygląda w praktyce

6 listopada 2018

Klocki hamulcowe EBC Brakes - jak to wygląda w praktyce
Każdy kto choć trochę interesuje się poprawianiem skuteczności hamowania w swoim samochodzie na pewno słyszał o angielskim producencie klocków hamulcowych - EBC Brakes. To firma z ponad 30-letnim doświadczeniem, znana jako producent klocków i tarcz hamulcowych wysokiej jakości, przeznaczonych do jazdy na co dzień i do sportu. EBC ma w swojej ofercie 5 - 6 rodzajów mieszanek, jednak w internecie trudno znaleźć jakie są między nimi różnice oraz jakie mają wady i zalety. Bazując na naszym doświadczeniu, spróbujemy przyjrzeć im się nieco dokładniej.
Zacznijmy od najmłodszej serii - EBC Ultimax (Black). To typowe, drogowe klocki hamulcowe, stosowane zamiennie z fabrycznymi klockami OEM. Skuteczność i charakter pracy tych klocków są porównywalne z klockami montowanymi przez producentów. To, co wyróżnia serię Ultimax na tle konkurencji to większa ilość grafitu - dzięki temu tarcze hamulcowe zużywają się wolniej, jednak podczas intensywnego hamowania klocki mogą mocniej pylić.
Zalecane: jako zamiennik klocków fabrycznych.Konkurencja: Ferodo, Ate, Textar, TRW, Jurid i inni
Bardzo popularna seria klocków to EBC Green Stuff. Świetnie sprawdzają się w codziennej jeździe, jednocześnie oferując wyższą skuteczność. Organiczna, półmetaliczna mieszanka Green stuff (co nieznacznie wpłynie na zużycie tarczy) umożliwia pracę w podwyższonej temperaturze - do 600 stopni Celsjusza. W trakcie eksploatacji - klocki pylą. Zużycie tarczy, w porównaniu do OE, szybsze o 10-15%.
Zalecane: do bardziej agresywnej, codziennej jazdy.Konkurencja: Ferodo DS2000, Power Stop Z16, Stoptech 308 i inne.
Dla bardziej wymagających kierowców przeznaczona jest seria EBC Red Stuff. Naszym zdaniem jest to najbardziej niezrozumiały produkt angielskiego producenta. EBC zaleca montaż serii Red Stuff do drogich, prestiżowych i szybkich samochodów. Nie do końca rozumiemy jak cena auta wpływa na pracę klocków hamulcowych, lecz w praktyce EBC Red Stuff potrafią zachować się nieprzewidywalnie. W trakcie normalnej jazdy hamują skutecznie, lecz nie lubią ostrych hamowań - kruszą się.
Zalecane: trudno określić. Konkurencja: trudno określić
Klocki EBC Yellow Stuff to rozwiązanie do amatorskiego motorsportu i agresywnej, ulicznej jazdy. Mieszanka bazująca na włóknach aramidowych zapewnia współczynnik tarcia porównywalny z seryjnymi klockami (w przeciwnym przypadku nie otrzymałyby homologacji ECE R90), lecz nie wpływa on negatywnie na skuteczność hamowania. Yellow Stuff są odporne na wysokie temperatury i utrzymują swoje właściwości w szerokim ich zakresie. Mieszanka organiczna, toż beda nieco pylić podczas ostrych hamowań. Zużywają się szybszej niż seryjne montowane o 15-20% przebiegu.
Zalecane: do agresywnej jazdy miejskiej lub lekkiego sportu. Konkurencja: Ferodo DS2500, Power Stop Z23, Power Stop Z26, Stoptech 309.
Kolejna seria to EBC Blue Stuff. To pierwszy produkt w ofercie EBC nie posiadający homologacji, a więc nie jest przeznaczony do użycia na drogach publicznych. Jak każde sportowe klocki hamulcowe wytwarzają dużo pyłu i piszczą. Praktycznie nie różnią się charakterystyką współczynnika tarcia od serii Yellow Stuff, lecz mają wyższy współczynnik tarcia i są bardziej odporne na obciążenia. Ogólnie mówiąc, droga hamowania na zimno nie będzie się znacznie różniła od seryjnych klocków, jednak po rozgrzaniu hamowanie będzie skuteczniejsze i bardziej przewidywalne.
Zalecane: na track days
Ostatnim produktem, który chcemy opisać jest EBC Orange Stuff. To sportowe klocki hamulcowe, które mają jeszcze wyższy współczynnik tarcia niż Blue Stuff. W temperaturach do 750 stopni Celsjusza zachowują swoje parametry i dają niesamowite wyczucie hamulców. Dodatkowo są w stanie wytrzymać krótkotrwałe rozgrzanie do 1000 stopni Celsjusza.
Zalecane: na trackdays i do amatorskich wyścigów. Konkurencja: Ferodo DS3000, Power Stop TrackDay, Carbone Lorraine RC6.
Ogólnie rzecz biorąc EBC Brakes zaleca swoje zróżnicowane produkty do bardzo wielu zastosowań. Efektem tych działań są negatywne opinie co do skuteczności produktów EBC - klocki nie są prawidłowo dobrane i nie są w stanie rozwinąć swojego pełnego potencjału.

Dobrać klocki hamulcowe EBC Brakes do modelu


Kopiowanie materiałów jest możliwe wyłącznie na warunkach umieszczenia linku do źródła Brakestock.PL!

← Wszystkie artykuły

Contacts

Orzechowa 25, Warszawa
22 11 65 888
Wprowadz VIN
Produkt został dodany do koszyka
Złoż zamówienie
ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Twoje konto Laboratorium Praktyka Nowości
Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary Uniwersalne części i sprzęt
A ATE B Bosch B Brembo C Carlson C Centric D D-Friction D DBA E EBC F Ferodo F Frenkit F Friction Master H HEL L Loctite M Motive M Motul O OE P Performance Tools P Permatex P Power Friction P Power Stop Q Quick Brake R Road House S Samko S Seinsa S Sicom T Textar T TRW W Wagner W Wilwood W WP Pro W Wynns