Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary
BrakeStock.pl / Nowości

Zestaw montażowy klocków hamulcowych - czy warto na tym oszczędzać?

4 marca 2016

Zestaw montażowy klocków hamulcowych

Co rozumiemy jako regularną troskę o układ hamulcowy? Regularne wymiany klocków, tarcz hamulcowych, płynu? To jednak nie koniec, elementów o które należy dbać jest o wiele więcej. Co więcej, nie ma tutaj podziału na role i funkcje przy poprawnym działaniu zacisku hamulcowego – który jest ważniejszy niż tarcze i okładziny hamulcowe razem wzięte.

Jeśli znamy budowę zacisku hamulcowego, to jesteśmy w stanie sobie wyobrazić, że klocek musi przylegać ściśle o tarczy jak i zacisku, a przede wszystkim zużywać się równomiernie. Z tego względu ogromne znaczenie ma to, żeby powierzchnia okładziny ciernej była zawsze równoległa do powierzchni tarczy hamulcowej. W tym miejscu zaczyna się praca kolejnych elementów hamulcowej układanki – płyt antywibracyjnych I sprężyn, czyli zestawu montażowego klocków hamulcowych.

Znacie skrzypienie I piszczenie hamulców? Przy pojawieniu się takich objawów kierowcy zmieniają klocki hamulcowe, szlifują tarcze, smarują wszystko co tylko można. Co ciekawe, nikomu nie przychodzi do głowy to, że przyczyną może być zmęczenie metali z którego wykonane są płyty antywibracyjne – zestaw montażowy okładzin ciernych.

Dlaczego piszczą klocki hamulcowe?

Zestaw montażowy klockow hamulcowychWyglądają jak 4-6 elementów wykonanych z cienkiego metalu uzupełnione parą sprężyn. Zestaw ten pośredniczy między klockiem hamulcowym a zaciskiem. Inaczej mówiąc, każde metalowe komponenty rozgrzewając się mają tendencje do rozszerzania – gdyby klocek był sztywno zamontowany w zacisku, prowadziłoby to do jego klinowania się w jarzmie, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Zestaw montażowy klocków daje im swobodę działania z jednej strony, z drugiej natomiast utrzymuje je w pożądanym położeniu. Zaś wspomniane sprężyny neutralizują drgania okładzin.

Kierowcy montujący oryginalne klocki hamulcowe pamiętają, że zestaw montażowych płyt jest zawsze dołączany do kompletu. Nie trudno się domyśleć, że każdy producent zaleca zmieniać wymienione płyty przy każdej zmianie klocków. Niestety, wielu kierowców jest przekonanych iż płyty dodawane są jako zbędne metalowe drobiazgi, które nie podlegają wymianie – nie zużywają się.

Przypomnijmy, zestaw montażowy jest bardzo tani, kupując klocki dostajemy go wymianę za darmo. Zatem czy warto na tym oszczędzać?

Dobór zestawów montażowych klocków do samochodu

Kopiowanie materiałów jest możliwe wyłącznie na warunkach umieszczenia linku do źródła Brakestock.PL!

← Wszystkie artykuły

Contacts

Orzechowa 25, Warszawa
22 11 65 888
Wprowadz VIN
Produkt został dodany do koszyka
Złoż zamówienie
ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Twoje konto Laboratorium Praktyka Nowości
Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary Uniwersalne części i sprzęt
A ATE B Bosch B Brembo C Carlson C Centric D D-Friction D DBA E EBC F Ferodo F Frenkit F Friction Master H HEL L Loctite M Motive M Motul O OE P Performance Tools P Permatex P Power Friction P Power Stop Q Quick Brake R Road House S Samko S Seinsa S Sicom T Textar T TRW W Wagner W Wilwood W WP Pro W Wynns