Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary
BrakeStock.pl / Laboratorium

Technologia testowania produktów amerykańskiego producenta Power Stop

11 października 2016

Jak testują się klocki hamulcowe Power Stop?

Rynek zamienników klocków hamulcowych (zdolnych zastąpić oryginalne) ma bardzo szeroką ofertę, a swego czasu był dodatkowo bardzo skomplikowany. Niemal każdy producent produkujący okładziny cierne przeprowadza we własnym zakresie badania i testy. Jeżeli takowe prowadzą, to tylko i wyłącznie w ramach obowiązujących certyfikatów dopuszczających towar do sprzedaży (istotnie, konsumentowi podobne testy nie gwarantują żadnej pożytecznej informacji). W wynikach testów klocków klient widzi wiele informacji - z wyjątkiem charakterystyki towaru.

Dowolne testy klocków hamulcowych są dosyć kosztowne. Na rozbudowane próby sprawnościowe w rzeczywistych warunkach mogą pozwolić sobie tylko poważne firmy. Niniejszy tekst zaznajomi Was z podejściem do testów własnych komponentów - północnoamerykańskiego producenta, marki Power Stop. Producent właściwie zauważył obowiązkowe w programie przedsprzedaży - trzy fazy testów, po których wynikach dana seria wchodzi do właściwej sprzedaży. Zaś przyszli nabywcy otrzymują precyzyjną informację o produkcie.

1. Próby dynamometryczne

Jest to jeden z wielowymiarowych testów przeprowadzanych przez wszystkich szanowanych producentów. Cały test polega na umieszczeniu klocków na specjalnym stanowisku, które imituje realne warunki jazdy i proces hamowania. Podczas prób komputer jest w stanie odczytywać temperaturę w różnych punktach klocka hamulcowego, szybkość utraty wagi klocka i tarczy, współczynnik tarcia a nawet analizować skłonność do piszczenia oraz skrzypienia. W efekcie inżynierowie otrzymują wydruk z kilkunastoma wskaźnikami. W wielu przypadkach na tym etapie kończy się proces testowania produktu. Kłopot jednak w tym, że większość wskaźników dynamometrycznych niewiele powie zwykłemu użytkownikowi. Klient potrzebuje informacji o tym jak będzie zachowywać się klocek hamulcowy współpracując z tarczą, jak będzie sprawować się w różnych warunkach użytkowania a także jaka jest jego wytrzymałość.

Power Stop przeprowadza takie testy z każdą serią okładzin ciernych w znanym amerykańskim laboratorium Link Testing. Jednak aby być bardziej wiarygodnym dla konsumentów, specjaliści z Illinois przeprowadzają także porównawcze testy. Przykładowo, inżynierowie Power Stop testują na stanowisku dynamometrycznym serię Z16 w parze z gładkimi tarczami, a następnie z perforowanymi w celu wyjaśnienia - która kombinacja sprawuje się lepiej na drodze. I to jest podstawowa sprawa.

Tim Megenbier - członek zespołu Power Stop2. Próby drogowe. Jest to rzadkie zjawisko dla fabryk frykcyjnych mieszanek, lecz nie dla specjalnego działu Power Stop - R&D. Zadaniem tego departamentu jest opracowywanie technologii, a także ich testy. Z tego powodu u amerykańskiego producenta znajduje się testowy samochód Chevrolet Cotvette Z06. Zarządza nim członek zespołu Power Stop, Tim Megenbier - ośmiokrotny zwycięzca Pucharu Volkswagena Jetta TDI, uczestnik wielu innych przedsięwcięć Skip Barber, F3 series, USF2000 Championship, USAC Midget series i Pucharu VW Scirocco R. Na torze wyścigowym Tim testuje zachowania klocków Power Stop w różnych warunkach jazdy, na mokrej i suchej nawierzchni, ocenia ich zachowanie w ekstremalnych sytuacjach. Teraz zadaniem Tima numer jeden jest sportowa seria TrackDay. Jak wyglądają te testy - zobacz film YT.

3. Wyścigowe próby u partnera Power Stop - szkoły sportowej jazdy Bondurant Racing School. Jest to topowa w USA szkoła ekstremalnej jazdy, którą założył członek legendarnych zespołów Shelby American, Ferrari i Eagle - Bob Bondurant. W parku maszyn szkoły znajdziemy ponad 100 profesjonalnie przygotowanych samochodów wyścigowych: Dodge Viper STR, Chevrolet Corvette, Dodge Charger i Chellenger. A także kilka torów wyścigowych dla różnych programów testowych.

Bondurant school testuje klocki Power StopPower Stop - jest oficjalnym i ekskluzywnym dostawcą podzespołów hamulcowych dla wszystkich samochodów szkoły Bondurant. Od Z16 do podstawowych kursów do TrackDay - dla profesjonalnego sportu. Bez zbędnych słów, cytat dyrektora operacyjnego Bondurant Racing School Darren Low: "Jesteśmy bardzo wymagający przy wyborze partnerów. Wybór Power Stop podyktowany jest ich technicznymi możliwościami i doświadczeniem. a także nieposzlakowaną opinią. Ta współpraca pozwala producentowi doskonalić swoje wysoko skuteczne technologie, a Bondurant Racing School zwiększa bezpieczeństwo i efektywność naszych samochodów na ulicach jak i na torach".

Takie trzy etapowe badania pozwalają wypuszczać na rynek tylko wysokiej jakości i wysokowydajne hamulce. A czy Ty znasz producenta który testuje swoje produkty równie rzetelnie jak Power Stop?

Sprawdzić ofertę klocków Power Stop

← Wszystkie artykuły

Contacts

Orzechowa 25, Warszawa
22 11 65 888
Wprowadz VIN
Produkt został dodany do koszyka
Złoż zamówienie
ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Twoje konto Laboratorium Praktyka Nowości
Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary Uniwersalne części i sprzęt
A ATE B Bosch B Brembo C Carlson C Centric D D-Friction D DBA E EBC F Ferodo F Frenkit F Friction Master H HEL L Loctite M Motive M Motul O OE P Performance Tools P Permatex P Power Friction P Power Stop Q Quick Brake R Road House S Samko S Seinsa S Sicom T Textar T TRW W Wagner W Wilwood W WP Pro W Wynns