Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary
BrakeStock.pl / Praktyka

Toczenie tarczy hamulcowej czy to się opłaca?

31 grudnia 2018

Szlifowanie tarcz hamulcowych
Przetoczenie tarcz hamulcowych - dość dyskusyjna procedura. Biorąc pod uwagę, że 75% przypadków szlifowanie powierzchni tarczy jest próbą usuwania wibracje przy hamowaniu, reputacja tej operacji jest bardzo sprzeczna. Dlaczego tak jest? Ponieważ w tak prosty sposób kierowcy lub mechanicy próbują wyleczyć bicie w kierownicę, naiwnie myśląc, że problem jest tylko w paralelizmie powierzchni.
Jednak renowacja tarcz - to dość codzienna procedura prewencyjna, powołana uzdrowić komponenty przed montażem nowych klocków. W rzeczywistości, po każdym zużytym zestawie okładzin na zewnętrznym promieniu krawędzi formuje się tzw. rant. Uwzględniając , że klocki, nawet w tym samym modelu, mogą różnić się kształtem w szczegółach - nie ma szanse, że nowy klocek będzie dokładnie na linii swojego poprzednika. Dlatego instalacja nowych okładzin może powodować wibracje klocków, a zatem - piszczenie i skrzypienie. Dlatego niektóre producenci aut nawet dodają te zalecenia do instrukcji samochodowej.
Ale co z biciem przy hamowaniu?
Przetoczenie powierzchni tarczy może pomóc tylko w sytuacji diagnozy na początkowej fazie wibracji. Jeśli przeniesienie mieszanki (górnejprzetoczenie tarcz hamulcowych warstwy) okładziny zostało już rozpoczęte (na przykład z powodu braku wymaganego docierania tarcz lub nagłego przegrzania), ale fabryczna konstrukcja tarcza nie zaznała zmian, to procedura renowacji będzie w stanie usunąć nierównomierną warstwę. W przeciwnym razie, dalej w trakcie eksploatacji wystąpi lokalne przegranie w punktach zgrubień. Potem następuje przeniesienie temperatury na żeliwny odlew tarczy i przekształcenie żeliwa w cementyt. Biorąc pod uwagę, że cementyt jest trwalszy niż żeliwo, przetoczenie powierzchni przyniesie chwilową ulgę: powierzchnie będą wyrównane, więc bicie zniknie. Ale podczas normalnej pracy, w punktach utworzonego cementytu, tarcza będzie zużywać się mniej. A po 3-5 tys. km bicie wróci nieuchronnie, niezależnie od stylu jazdy i obciążenia układu hamulcowego. Dlatego w przypadku bicia w kierownicy szlifowanie można zalecić jedynie jako środek tymczasowy, powoli zamawia nowy zestaw tarcz.
Sposób szlifowania – nie jest pytanie zasadnicze: po zdjęciu lub na piastę kola. Najważniejszy czynnik tu – pomiary piasty i eliminacja ją jako czynnika.

Jak uniknąć problem z tarczami hamulcowymi?

Kopiowanie materiałów jest możliwe wyłącznie na warunkach umieszczenia linku do źródła Brakestock.PL!
← Wszystkie artykuły

Contacts

Orzechowa 25, Warszawa
22 11 65 888
Wprowadz VIN
Produkt został dodany do koszyka
Złoż zamówienie
ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Twoje konto Laboratorium Praktyka Nowości
Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary Uniwersalne części i sprzęt
A ATE B Bosch B Brembo C Carlson C Centric D D-Friction D DBA E EBC F Ferodo F Frenkit F Friction Master H HEL L Loctite M Motive M Motul O OE P Performance Tools P Permatex P Power Friction P Power Stop Q Quick Brake R Road House S Samko S Seinsa S Sicom T Textar T TRW W Wagner W Wilwood W WP Pro W Wynns