Praktyka
8 stycznia 2018
Problemy układów hamulcowych w japońskich autach
Jako firma, która już od blisko 10 lat funkcjonuje na rynku komponentów hamulcowych, możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że istnieje całe mnóstwo modeli aut, mających fabryczne wady układu hamulcowego. Inaczej mówiąc, w ich przypadku układ ten generuje problemy niezależnie od tego, jak jest eksploatowany i jakiej jakości klocki czy tarcze hamulcowe wykorzystuje. W niniejszym artykule przyjrzyjmy się bliżej problemom „hamulcowym”, z którymi borykają się auta japońskie. 4 listopada 2017
Smary do układu hamulcowego: właściwości i charakterystyka
Praktyka pokazuje, że średnio za co drugi problem z pływającymi zaciskami odpowiada klinowanie prowadnic, które powstaje wskutek stosowania kiepskiej jakości smaru do układu hamulcowego. Wniosek? Zdecydowanie warto wiedzieć, które produkty smarne dobrze wywiązują się ze swojej roli, a których lepiej unikać. 8 sierpnia 2017
Montaż tarcz hamulcowych – dwa często zapominane szczegóły
Tarcze hamulcowe są wprawdzie tylko odlewem żeliwnej formy, ale w rzeczywistości pełnią bardzo istotną funkcję: odpowiadają bezpośrednio za bezpieczne zatrzymywanie się samochodu. Wielu kierowców i mechaników zdaje się o tym zapominać, o czym świadczy lekceważenie przez nich podstawowych zasad dotyczących montażu tych komponentów. 10 lipca 2017
Modulacja siły hamowania – co to jest i jak ją poprawić?
Mówiąc o efektywności systemu hamulcowego, wielu kierowców ma zwykle na myśli takie parametry jak długość drogi hamowania, współczynnik tarcia, czy też żywotność komponentów układu oraz ich odporność na wysokie temperatury pracy. Znacznie rzadziej mówi się zaś o tzw. modulacji (informatywności) siły hamowania. Tymczasem praktyka pokazuje, że aby uzyskać pożądaną skuteczność działania hamulców seryjnych, nierzadko wystarczy tylko właśnie poprawić ich modulację. 19 czerwca 2017
Wskaźniki skuteczności wysoko wydajnych klocków hamulcowych
W Internecie można znaleźć cały szereg artykułów poruszających temat wyboru klocków hamulcowych. Sęk w tym, że praktycznie każdy z nich dotyczy jedynie klocków do codziennej jazdy miejskiej, a nadal brakuje publikacji poświęconych klockom wysokiej wydajności – przeznaczonym do jazdy bardziej aktywnej czy wręcz sportowej. Poniżej kilka słów o tych ostatnich. 9 kwietnia 2017
Rozgrzanie wstępne klocków hamulcowych
Istnieje cały szereg teorii na temat klocków hamulcowych wymagających wstępnego rozgrzania, spośród których część jest zupełnie nieprawdziwa. Co gorsza, wielu miłośników motoryzacji bazuje na nich oceniając skuteczność działania klocków w różnych warunkach drogowych. Prowadzi to niestety czasem do niewłaściwych wniosków. Rozwiejmy zatem mity związane z rozgrzaniem wstępnym klocków hamulcowych. 20 lutego 2017
Kontrolki błędów w układzie hamulcowym
Wydobywanie się nieprzyjemnych dźwięków z okolic kół podczas hamowania to znak, że z układem hamulcowym dzieje się coś złego. Chcąc uzyskać dokładniejszych informacji o tym, co może dolegać wspomnianemu układowi, wystarczy zerknąć na kontrolki błędów, wyświetlające się na desce rozdzielczej. Oczywiście, żeby móc trafnie zdiagnozować problem, trzeba jeszcze wiedzieć, co oznacza każda z nich.