Klocki hamulcowe przód
Producent: Power Stop Z26
- 0 głosów
Karbonowo-ceramiczne klocki hamulcowe Power Stop Z26 Extreme to nowość w ofercie amerykańskiej marki. Zostały one zaprojektowane dla miłośników aktywnego stylu jazdy i ostrego hamowania. Baza mieszanki to policeramiczna formuła - znana z serii Z16. Została ona jednak wzmocniona włóknami karbonu. W rezultacie Amerykanie stworzyli sportowe okładziny, jednak ich estetyka użytkowania nadaje się do trybu codziennego. W przeciwieństwie do konkurentów z tej półki Power Stop Z26 Extreme mają zerowe pylenie i nie są skłonne do wydawania pisków. Wysoki oraz stabilny współczynnik tarcia (0,46-0,55) zapewnia odpowiednią wydajność w każdych warunkach. Z kolei zwiększona odporność na temperaturę nie ogranicza możliwości auta i jest gwarancją skuteczności w każdej sytuacji drogowej.
Klocki hamulcowe Power Stop Z26 są wyposażone w metalową płytkę antywibracyjną (nie jest to element gumowy jak w przypadku Z23). Ta innowacja to idealne rozwiązanie dla entuzjastów sportu, ponieważ metalowa płytka stanowi osłonę termiczną między klockiem a zaciskiem. Zmniejsza to ryzyko przegrzania płynu i zacisku hamulcowego.
Klocki serii Z26 Extreme są bardziej oszczędne w stosunku do tarcz – w porównaniu z oryginałami. Można je łączyć z każdymi tarczami hamulcowymi - klasycznymi gładkimi, jak również tymi nawiercanymi i nacinanymi, które są znacznie wydajniejsze.
Nie wymagają one rozgrzewania wstępnego - są skuteczne zarówno w ruchu miejskim, jak i w trybie dużych prędkości.
Pasujące samochody
Dla poprawnego montażu polecamy wymieniać klocki hamulcowe w fachowym warsztacie. Jeżeli podjąłeś decyzję o samodzielnej wymianie, to obowiązkowo zapoznaj się z instrukcją eksploatacji twojego samochodu.
Dla wymiany będą Ci niezbędne:
- 1 komplet jakościowych klocków hamulcowych;
- płyn hamulcowy (specyfikacja zgodnie instrukcji twojego samochodu);
- smar hamulcowy (korzystaj tylko ze specjalnego smaru, przeznaczonego do smarowania elementów układu hamulcowego);
- podnośnik;
- klucz do odkręcenia kół;
- klucze do odkręcania śrub prowadnic zacisku;
- szczotka druciana, ewentualnie dodatkowo papier ścierny;
- zacisk lub inne narzędzie umożliwiające cofnięcie tłoka hamulcowego;
Mając to wszystko, można przystępować do procedury:
- Blokujemy tylne koła tak, by samochód nie potoczył się, podczas wymiany. Zaciągamy hamulec ręczny.
- Unosimy samochód i ściągamy koło.
- Na początku odkręcamy śruby prowadnic zacisku, a następnie unosimy zacisk do góry i wyjmujemy stare klocki hamulcowe.
- Przed montażem klocków konieczne jest wycofanie tłoku zacisku do pozycji wyjściowej. Tłok cofamy, wkręcając go czy wciskając (zależnie od typu zacisku) za pomocą odpowiedniego narzędzia. Konieczne jest również sprawdzenie, czy nie ma na tłoku zacisku śladów korozji lub uszkodzeń. Jeśli są, trzeba wymienić tłok i zestaw naprawczy.
- Obowiązkowo oczyszczamy prowadnice zacisków i gęsto smarujemy. Ważne jest, żeby wykorzystać smar przeznaczony do prowadnic.
- Smarujemy tylną stronę klocków hamulcowych i miejsca domykania zacisku pastą miedzianą, a następnie zakładamy klocki w zacisk.
- Opuszczamy zacisk do pozycji początkowej i przykręcamy go.
- Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. Jeśli jest to niezbędne- uzupełniamy poziom w zbiorniczku
- Po wymianie klocków hamulcowych obowiązkowo odpowietrzamy układ hamulcowy samochodu. Aby tego dokonać, naciskamy na pedał hamulca kilka razy, aż pedał stanie się twardy. Kategorycznie zabrania się wyjeżdżać na drogę, bez odpowietrzenia systemu.
Dodać opinię