Klocki hamulcowe tył
Producent: Power Stop
- 6 głosów
Artykuł: 16-1445
Skład: Ceramiczne ?Współczesna technologia różni się niską zawartością metali, a także znacznie mniejszą ilością grafitu. Dzięki czemu ceramiczne klocki hamulcowe generują mało pyłu, są bardzo ciche
Po jakości: Premium zamiennik
WięcejMało pyłu: Tak
za komplet na jedną oś
Do koszyka
334 zł
Na zamówienie do 15 dni
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Skład: Ceramiczne ?Współczesna technologia różni się niską zawartością metali, a także znacznie mniejszą ilością grafitu. Dzięki czemu ceramiczne klocki hamulcowe generują mało pyłu, są bardzo ciche
Po jakości: Premium zamiennik
Mało pyłu: Tak
Mało hałasu: Tak
Długowieczne: Tak
Po stylu jazdy: Aktywny ?Styl jazdy z drastycznym rozbiegiem i aktywnym hamowaniem. W cyklu zamiejskim - wysoka prędkośc z częstymi intensywnymi manewrami.
Power Stop Z16 Evolution to idealne klocki dla wielbicieli zarówno agresywnego jak i spokojnego stylu jazdy, innymi słowy - dla tych, którzy chcą mieć zapas skuteczności hamowania. Dzięki zwiększonemu współczynnikowi tarcia wszyscy użytkownicy tego produktu mogą liczyć na skróconą drogę hamowania (nawet do 20%), a także niską podatność na hałas i skrzypienie oraz minimalną emisję czarnego pyłu – brudzącego felgi.
Amatorzy dynamicznego stylu jazdy docenią odporność klocków Power Stop Z16 na działanie podwyższonych temperatur i perfekcyjną przewidywalność drogi hamowania (odporne do 550 C).
Na klocku pojawią się oznakowanie FF (wynik certyfikacji standardu SAE): dwie jednakowe litery wskazują, że współczynnik tarcia klocków pozostaje niezmienny, zarówno w przypadku eksploatacji w niskiej temperaturze, jaki i w wysokiej (co jest typowe dla klocków ceramicznych stosowanych w ruchu miejskim, a to znaczy, że nie wymagają rozgrzewania). Litera F sygnalizuje współczynnik tarcia 0,36-0,45 materiału ciernego.
Ponadto, klocki Power Stop są "delikatne" względem tarczy - nie szkodzą nawet seryjnym tarczom hamulcowym (zostało to sprawdzone przeze przez specjalistów- brakestock.pl), nie wytwarzają hałaśliwego dźwięku i zdecydowanie mniej pylą.
Aby obalić mit o ceramice frykcyjnej, wystawiamy pozytywną recenzję w oparciu o własne doświadczenie: klocki ceramiczne Power Stop Z16 MOŻNA ŚMIAŁO eksploatować z oryginalnymi tarczami hamulcowymi, nawiercanymi lub nacinanymi.
Zdjęcia poglądowe.
Dane techniczne
Szerokość [mm]:
100.1
Grubość [mm]:
14.2
System hamulcowy:
AKEBONO
Strona zabudowy:
oś tylna
Styk ostrzegawczy o zużyciu:
z mechanicznym czujnikiem zużycia
Jednostka ilości:
Zestaw na jedną oś
Seria:
Evolution
Pasujące samochody
Hyundai
Accent 2011-2021Azera 2011-2019Creta 2019-2023Elantra 2010-2019Grandeur 2009-2019Sonata 2006-2019Sonata USA 2010-2019Veloster 2011-2013Venue 2019-2022i10 2014-2015i20 2014-2019i30 2012-2017i40 2011-2017
KIA
Carens 2013-2015Ceed 2012-2018Cerato 2013-2021Forte 2014-2021Opirus 2003-2009Optima 2011-2019Rio 2012-2019Soul 2009-2022Stonic 2017-2021
Ssangyong
Korando 2010-2012
Dla poprawnego montażu polecamy wymieniać klocki hamulcowe w fachowym warsztacie. Jeżeli podjąłeś decyzję o samodzielnej wymianie, to obowiązkowo zapoznaj się z instrukcją eksploatacji twojego samochodu.
Dla wymiany będą Ci niezbędne:
- 1 komplet jakościowych klocków hamulcowych;
- płyn hamulcowy (specyfikacja zgodnie instrukcji twojego samochodu);
- smar hamulcowy (korzystaj tylko ze specjalnego smaru, przeznaczonego do smarowania elementów układu hamulcowego);
- podnośnik;
- klucz do odkręcenia kół;
- klucze do odkręcania śrub prowadnic zacisku;
- szczotka druciana, ewentualnie dodatkowo papier ścierny;
- zacisk lub inne narzędzie umożliwiające cofnięcie tłoka hamulcowego;
Mając to wszystko, można przystępować do procedury:
- Blokujemy tylne koła tak, by samochód nie potoczył się, podczas wymiany. Zaciągamy hamulec ręczny.
- Unosimy samochód i ściągamy koło.
- Na początku odkręcamy śruby prowadnic zacisku, a następnie unosimy zacisk do góry i wyjmujemy stare klocki hamulcowe.
- Przed montażem klocków konieczne jest wycofanie tłoku zacisku do pozycji wyjściowej. Tłok cofamy, wkręcając go czy wciskając (zależnie od typu zacisku) za pomocą odpowiedniego narzędzia. Konieczne jest również sprawdzenie, czy nie ma na tłoku zacisku śladów korozji lub uszkodzeń. Jeśli są, trzeba wymienić tłok i zestaw naprawczy.
- Obowiązkowo oczyszczamy prowadnice zacisków i gęsto smarujemy. Ważne jest, żeby wykorzystać smar przeznaczony do prowadnic.
- Smarujemy tylną stronę klocków hamulcowych i miejsca domykania zacisku pastą miedzianą, a następnie zakładamy klocki w zacisk.
- Opuszczamy zacisk do pozycji początkowej i przykręcamy go.
- Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. Jeśli jest to niezbędne- uzupełniamy poziom w zbiorniczku
- Po wymianie klocków hamulcowych obowiązkowo odpowietrzamy układ hamulcowy samochodu. Aby tego dokonać, naciskamy na pedał hamulca kilka razy, aż pedał stanie się twardy. Kategorycznie zabrania się wyjeżdżać na drogę, bez odpowietrzenia systemu.
Ważnie! Dowolne nowe klocki hamulcowe wymagają docierania. My rekomendujemy dać klockom co najmniej 1000-1200 km - tylko wtedy będą mieli maksymalną efektywność!
Dodać opinię
Zdecydowanie polecam.
hamuja bdb, nie piszcza, nie ma "filmu wodnego" na tarczy podczas jazdy w deszczu i
Polecam taka kombinacje.