Klocki hamulcowe tył
Producent: Brembo
- 3 głosów
Artykuł: P59080
Skład: Organiczne ?Standardowa (dla Europy) technologia, ze znaczną zawartością czarnych metali, grafitu i żywicy organicznej. Są montowane fabrycznie do większości aut w fabryce
Po jakości: Jakość oryginału
Po stylu jazdy: Standardowy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem na hamulcy , bez drastycznych rozbiegów i z płynnym hamowaniem.
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Skład: Organiczne ?Standardowa (dla Europy) technologia, ze znaczną zawartością czarnych metali, grafitu i żywicy organicznej. Są montowane fabrycznie do większości aut w fabryce
Po jakości: Jakość oryginału
Po stylu jazdy: Standardowy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem na hamulcy , bez drastycznych rozbiegów i z płynnym hamowaniem.
Klocki hamulcowe Brembo przeznaczone są do jazdy codziennej jako zamiennik seryjne montowanych okładzin. Włoski producent dodaje do nich antywibracyjną wielowarstwową płytkę, która eliminuje drgania i co za tym idzie hałas w trakcie hamowania. Jest to niewątpliwie zaletą i dodatkową opcją, której oryginalne klocki mogą nie mieć w ogóle.
Skuteczność klocków Brembo całkowicie odpowiada wydajności seryjnych okładzin, wiec można śmiało montować je zarówno do jazdy spokojnej jak również do standardowego (mieszanego) stylu prowadzenia samochodu.
Producent zwraca uwagę na to, że klocki te nie potrzebują szczególnego docierania, ale pamiętajmy że tak czy inaczej powinniśmy dotrzeć nowe klocki do powierzchni tarczy, dlatego nie warto ignorować tej procedury.
Producent zwraca uwagę na to, że klocki te nie potrzebują szczególnego docierania, ale pamiętajmy że tak czy inaczej powinniśmy dotrzeć nowe klocki do powierzchni tarczy, dlatego nie warto ignorować tej procedury.
Dane techniczne
System hamulcowy
Teves
Wysokość [mm]
42.6
Styk ostrzegawczy o zużyciu
z akustycznym czujnikiem zużycia
ilość wskaźników zużycia
2
Grubość [mm]
16.2
Szerokość [mm]
116.6
Pasujące samochody
Chevrolet
Cruze 2009-2015Orlando 2010-2018Tracker 2012-2015Volt 2011-2015
Opel
Ampera 2012-2015Astra 2010-2015Astra GTC 2010-2015Cascada 2013-2015Mokka 2012-2017Zafira 2011-2019
Cadillac
ELR 2014-2015
Buick
Encore 2013-2019Verano 2013-2014
Dla poprawnego montażu polecamy wymieniać klocki hamulcowe w fachowym warsztacie. Jeżeli podjąłeś decyzję o samodzielnej wymianie, to obowiązkowo zapoznaj się z instrukcją eksploatacji twojego samochodu.
Dla wymiany będą Ci niezbędne:
- 1 komplet jakościowych klocków hamulcowych;
- płyn hamulcowy (specyfikacja zgodnie instrukcji twojego samochodu);
- smar hamulcowy (korzystaj tylko ze specjalnego smaru, przeznaczonego do smarowania elementów układu hamulcowego);
- podnośnik;
- klucz do odkręcenia kół;
- klucze do odkręcania śrub prowadnic zacisku;
- szczotka druciana, ewentualnie dodatkowo papier ścierny;
- zacisk lub inne narzędzie umożliwiające cofnięcie tłoka hamulcowego;
Mając to wszystko, można przystępować do procedury:
- Blokujemy tylne koła tak, by samochód nie potoczył się, podczas wymiany. Zaciągamy hamulec ręczny.
- Unosimy samochód i ściągamy koło.
- Na początku odkręcamy śruby prowadnic zacisku, a następnie unosimy zacisk do góry i wyjmujemy stare klocki hamulcowe.
- Przed montażem klocków konieczne jest wycofanie tłoku zacisku do pozycji wyjściowej. Tłok cofamy, wkręcając go czy wciskając (zależnie od typu zacisku) za pomocą odpowiedniego narzędzia. Konieczne jest również sprawdzenie, czy nie ma na tłoku zacisku śladów korozji lub uszkodzeń. Jeśli są, trzeba wymienić tłok i zestaw naprawczy.
- Obowiązkowo oczyszczamy prowadnice zacisków i gęsto smarujemy. Ważne jest, żeby wykorzystać smar przeznaczony do prowadnic.
- Smarujemy tylną stronę klocków hamulcowych i miejsca domykania zacisku pastą miedzianą, a następnie zakładamy klocki w zacisk.
- Opuszczamy zacisk do pozycji początkowej i przykręcamy go.
- Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. Jeśli jest to niezbędne- uzupełniamy poziom w zbiorniczku
- Po wymianie klocków hamulcowych obowiązkowo odpowietrzamy układ hamulcowy samochodu. Aby tego dokonać, naciskamy na pedał hamulca kilka razy, aż pedał stanie się twardy. Kategorycznie zabrania się wyjeżdżać na drogę, bez odpowietrzenia systemu.
Ważnie! Dowolne nowe klocki hamulcowe wymagają docierania. My rekomendujemy dać klockom co najmniej 1000-1200 km - tylko wtedy będą mieli maksymalną efektywność!
Dodać opinię
Dlatego wybieram klocki brembo i tarcze od textara. Ale myślę ze sporo zależy od marki tarcz - kolega mial brembo z abe, to to dramat