Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary
BrakeStock.pl / Klocki hamulcowe i szczęki / Klocki hamulcowe tył

Dostawa

Kurierem - 16 zł
Odbiór osobisty - gratis
Paczkomat Inpost - 10 zł

Klocki hamulcowe tył

Producent: TRW

- 0 głosów

Artykuł: GDB3294
Skład: Organiczne ?Standardowa (dla Europy) technologia, ze znaczną zawartością czarnych metali, grafitu i żywicy organicznej. Są montowane fabrycznie do większości aut w fabryce
Po jakości: Jakość oryginału
Po stylu jazdy: Standardowy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem na hamulcy , bez drastycznych rozbiegów i z płynnym hamowaniem.
za komplet na jedną oś
Do koszyka 96 zł
Dostępny
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Spytaj
Skład: Organiczne ?Standardowa (dla Europy) technologia, ze znaczną zawartością czarnych metali, grafitu i żywicy organicznej. Są montowane fabrycznie do większości aut w fabryce
Po jakości: Jakość oryginału
Po stylu jazdy: Standardowy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem na hamulcy , bez drastycznych rozbiegów i z płynnym hamowaniem.

Klocki hamulcowe TRW są prezentowane jako pełnowartościowy zamiennik seryjnie montowanych części w atrakcyjnej cenie. Zgodnie ze swoimi właściwościami, skład okładziny ciernej należy do kategorii miękkich klocków. Podstawowa formuła stosowana do produkcji okładzin TPW jest organiczna. Oznacza to, że wykorzystuje żywicę organiczną i szereg modyfikatorów, które powodują tarcie. Aby zmiękczyć skład, klocki TRW zawierają dodatek grafitu (ten ostatni zmniejsza negatywne skutki tarcia na tarczy hamulcowej).

Klasyczna formuła plus dość wysokiej klasy wyposażenie (czujniki zużycia, wielowarstwowe płyty antywibracyjne, spiekana powierzchnia) sprawiają, że niemieckie klocki są atrakcyjnym zamiennikiem okładzin OE.

Nasza praktyka w montażu klocków TRW pokazuje, że okładziny te docierają się szybciej i są bardziej oszczędne wobec tarczy hamulcowej. Jednak trzeba pamiętać, że zwiększenie ilości grafitu może powodować pylenie klocków w trakcie intensywnych obciążeń.

Z tego powodu zalecamy klocki hamulcowe TRW do spokojnego i mieszanego stylu jazdy w miejskich i pozamiejskich warunkach drogowych. Jeśli chodzi o żywotność, są one porównywalne z żywotnością oryginalnych części.


Dane techniczne

System hamulcowy Akebono
Grubość [mm] 14
Długość [mm] 105.5
Oznaczenie kontrolne: E9 90R 01120/551
Wysokość [mm]: 38.2
Styk ostrzegawczy o zużyciu: z akustycznym czujnikiem zużycia
Jednostka ilości: zestaw na jedną oś

Pasujące samochody

Nissan
350Z 2003-2009370Z 2008-2019Altima 2002-2018Cube 2010-2014Juke 2010-2018Leaf 2010-2022Maxima 2004-2019Murano 2004-2021NV200 2014-2020Pathfinder 2014-2020Qashqai 2007-2013Qashqai+2 2009-2015Quest 2004-2014Rogue 2014-2021Rogue Sport 2008-2013Sentra 2013-2016Skyline 2001-2012Teana 2014-2018X-Trail 2001-2013
Infiniti
EX 2008-2013FX 2003-2011G 2002-2014JX35 2013-2014M 2005-2013Q50 2013-2021Q60 2014-2021Q70 2014-2019QX50 2014-2020QX60 2014-2020QX70 2014-2020
Renault
Koleos 2008-2012
Suzuki
Grand Vitara 2005-2011

Dla poprawnego montażu polecamy wymieniać klocki hamulcowe w fachowym warsztacie. Jeżeli podjąłeś decyzję o samodzielnej wymianie, to obowiązkowo zapoznaj się z instrukcją eksploatacji twojego samochodu.

Dla wymiany będą Ci niezbędne:

  • 1 komplet jakościowych klocków hamulcowych;
  • płyn hamulcowy (specyfikacja zgodnie instrukcji twojego samochodu);
  • smar hamulcowy (korzystaj tylko ze specjalnego smaru, przeznaczonego do smarowania elementów układu hamulcowego);
  • podnośnik;
  • klucz do odkręcenia kół;
  • klucze do odkręcania śrub prowadnic zacisku;
  • szczotka druciana, ewentualnie dodatkowo papier ścierny;
  • zacisk lub inne narzędzie umożliwiające cofnięcie tłoka hamulcowego;

Mając to wszystko, można przystępować do procedury:

  • Blokujemy tylne koła tak, by samochód nie potoczył się, podczas wymiany. Zaciągamy hamulec ręczny.
  • Unosimy samochód i ściągamy koło.
  • Na początku odkręcamy śruby prowadnic zacisku, a następnie unosimy zacisk do góry i wyjmujemy stare klocki hamulcowe.
  • Przed montażem klocków konieczne jest wycofanie tłoku zacisku do pozycji wyjściowej. Tłok cofamy, wkręcając go czy wciskając (zależnie od typu zacisku) za pomocą odpowiedniego narzędzia. Konieczne jest również sprawdzenie, czy nie ma na tłoku zacisku śladów korozji lub uszkodzeń. Jeśli są, trzeba wymienić tłok i zestaw naprawczy.
  • Obowiązkowo oczyszczamy prowadnice zacisków i gęsto smarujemy. Ważne jest, żeby wykorzystać smar przeznaczony do prowadnic.
  • Smarujemy tylną stronę klocków hamulcowych i miejsca domykania zacisku pastą miedzianą, a następnie zakładamy klocki w zacisk.
  • Opuszczamy zacisk do pozycji początkowej i przykręcamy go.
  • Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. Jeśli jest to niezbędne- uzupełniamy poziom w zbiorniczku
  • Po wymianie klocków hamulcowych obowiązkowo odpowietrzamy układ hamulcowy samochodu. Aby tego dokonać, naciskamy na pedał hamulca kilka razy, aż pedał stanie się twardy. Kategorycznie zabrania się wyjeżdżać na drogę, bez odpowietrzenia systemu.

Ważnie! Dowolne nowe klocki hamulcowe wymagają docierania. My rekomendujemy dać klockom co najmniej 1000-1200 km - tylko wtedy będą mieli maksymalną efektywność!


Dodać opinię

*Imię
* Opinię
  Wyślij

Administracja strony internetowej zastrzega sobie prawo usuwać opinie, jeśli są one bezwartościowe, bez komentarza i uzasadnienia. Dziękujemy za wyrozumiałość.

 

Zamienniki produktu

Contacts

Orzechowa 25, Warszawa
22 11 65 888
Wprowadz VIN
Produkt został dodany do koszyka
Złoż zamówienie
ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Twoje konto Laboratorium Praktyka Nowości
Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary Uniwersalne części i sprzęt
A ATE B Bosch B Brembo C Carlson C Centric D D-Friction D DBA E EBC F Ferodo F Frenkit F Friction Master H HEL L Loctite M Motive M Motul O OE P Performance Tools P Permatex P Power Friction P Power Stop Q Quick Brake R Road House S Samko S Seinsa S Sicom T Textar T TRW W Wagner W Wilwood W WP Pro W Wynns