Klocki hamulcowe przód
Producent: Brembo Xtra
- 0 głosów
Artykuł: P24076X
Skład: Organiczne ?Standardowa (dla Europy) technologia, ze znaczną zawartością czarnych metali, grafitu i żywicy organicznej. Są montowane fabrycznie do większości aut w fabryce
Po jakości: Premium zamiennik
Po stylu jazdy: Standardowy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem na hamulcy , bez drastycznych rozbiegów i z płynnym hamowaniem.
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Skład: Organiczne ?Standardowa (dla Europy) technologia, ze znaczną zawartością czarnych metali, grafitu i żywicy organicznej. Są montowane fabrycznie do większości aut w fabryce
Po jakości: Premium zamiennik
Po stylu jazdy: Standardowy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem na hamulcy , bez drastycznych rozbiegów i z płynnym hamowaniem.
Nowa mieszanka od Brembo. Według producenta wersja Xtra została stworzona dla tarcz nawiercanych oraz nacinanych. Jest przeznaczona do jazdy standardowej i aktywnej. Według opisu producenta ma ją charakteryzować odporność na temperatury, oraz bardziej komfortowe hamowanie (w porównaniu do zwykłych mieszkanek Brembo).
Seria Xtra posiada certyfikat homologacyjny ECE R90, więc parametry techniczne (współczynnik tarcia etc.) nie będą znacząco różniły się od parametrów OE. Mieszanka Xtra ma własną nazwę - BRM X L01. Dwa główne wskaźniki, jakimi różnią się nowe klocki od klasycznej OEM serii to stabilność współczynnika tarcia i odporność na obciążenia termiczne. Klocki hamulcowe Brembo Xtra są polecane do jazdy ostrej w warunkach miejskich i na trasach.
Nie zaleca się używania ich podczas wyjazdu na tor.
Dane techniczne
System hamulcowy
Teves
Styk ostrzegawczy o zużyciu
bez styku zużycia
Grubość [mm]
20.3
Wysokość 1 [mm]
66.6
Wysokość 2 [mm]
72
Szerokość 1 [mm]
156.3
Szerokość 2 [mm]
155.1
Pasujące samochody
Ford
Galaxy 2006-2015Mondeo 2007-2014S-Max 2006-2015
Land Rover
Evoque 2011-2015Freelander 2007-2015
Volvo
S60 2011-2018S80 2007-2015V60 2010-2017V70 2007-2017XC70 2007-2014
Jaguar
S-Type 2006-2008XE 2015-2018XF 2008-2015XJ6 2006-2009XJ8 2006-2009XK8 2006-2009
Peugeot
508 2011-2015
Citroen
C5 2009-2014
Dla poprawnego montażu polecamy wymieniać klocki hamulcowe w fachowym warsztacie. Jeżeli podjąłeś decyzję o samodzielnej wymianie, to obowiązkowo zapoznaj się z instrukcją eksploatacji twojego samochodu.
Dla wymiany będą Ci niezbędne:
- 1 komplet jakościowych klocków hamulcowych;
- płyn hamulcowy (specyfikacja zgodnie instrukcji twojego samochodu);
- smar hamulcowy (korzystaj tylko ze specjalnego smaru, przeznaczonego do smarowania elementów układu hamulcowego);
- podnośnik;
- klucz do odkręcenia kół;
- klucze do odkręcania śrub prowadnic zacisku;
- szczotka druciana, ewentualnie dodatkowo papier ścierny;
- zacisk lub inne narzędzie umożliwiające cofnięcie tłoka hamulcowego;
Mając to wszystko, można przystępować do procedury:
- Blokujemy tylne koła tak, by samochód nie potoczył się, podczas wymiany. Zaciągamy hamulec ręczny.
- Unosimy samochód i ściągamy koło.
- Na początku odkręcamy śruby prowadnic zacisku, a następnie unosimy zacisk do góry i wyjmujemy stare klocki hamulcowe.
- Przed montażem klocków konieczne jest wycofanie tłoku zacisku do pozycji wyjściowej. Tłok cofamy, wkręcając go czy wciskając (zależnie od typu zacisku) za pomocą odpowiedniego narzędzia. Konieczne jest również sprawdzenie, czy nie ma na tłoku zacisku śladów korozji lub uszkodzeń. Jeśli są, trzeba wymienić tłok i zestaw naprawczy.
- Obowiązkowo oczyszczamy prowadnice zacisków i gęsto smarujemy. Ważne jest, żeby wykorzystać smar przeznaczony do prowadnic.
- Smarujemy tylną stronę klocków hamulcowych i miejsca domykania zacisku pastą miedzianą, a następnie zakładamy klocki w zacisk.
- Opuszczamy zacisk do pozycji początkowej i przykręcamy go.
- Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. Jeśli jest to niezbędne- uzupełniamy poziom w zbiorniczku
- Po wymianie klocków hamulcowych obowiązkowo odpowietrzamy układ hamulcowy samochodu. Aby tego dokonać, naciskamy na pedał hamulca kilka razy, aż pedał stanie się twardy. Kategorycznie zabrania się wyjeżdżać na drogę, bez odpowietrzenia systemu.
Ważnie! Dowolne nowe klocki hamulcowe wymagają docierania. My rekomendujemy dać klockom co najmniej 1000-1200 km - tylko wtedy będą mieli maksymalną efektywność!
Dodać opinię