Klocki hamulcowe przód
Producent: Power Stop Z23
- 6 głosów
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Skład: Karbon-ceramiczne
Po jakości: Tuning
Mało pyłu: Tak
Mało hałasu: Tak
Długowieczne: Tak
Po stylu jazdy: Aktywny/ Sport ?Styl jazdy z gwałtownym przyspieszeniem i intensywnym hamowaniem. A także - amatorskie współzawodnictwa na sportowym torze wyścigowym.
Nowy wynalazek północnoamerykańskiego producenta ma skład węglowo-ceramiczny. Podstawa - formula Z16, jednak formuła ta jest wzmocniona włóknami węglowymi, co pozwala zwiększyć próg temperaturowy oraz współczynnik tarcia nowych klocków hamulcowych. Seria Z23 Power Stop wykazuje stabilną efektywność w temperaturze 650°C. Wskaźnik współczynnika tarcia utrzymuje się w zakresie 0,46 - 0,55.
Inżynierowie Power Stop wyraźnie określili swoją grupę konsumencką, w której z pewnością odnajdą się właściciele potężnych, mocnych samochodów, amatorzy ekstremalnego stylu jazdy, gdzie robocze standardowe hamulce praktycznie już nie działają, czy miłośnicy lekkiego toru. Co istotne, Z23 nie potrzebuje specjalnych tarcz hamulcowych oraz rozgrzewania wstępnego. No i co jeszcze zasługuje na uwagę to fakt, że Power Stop Z23, jako ceramika dużo mniej pyli niż klocki z serii OE.
Oprócz charakterystyk operacyjnych istnieją różnice w wyposażeniu. Wszystkie klocki z nowej serii wyposażone są w zestaw montażowy (komplet metalowych blaszek, odpowiedzialnych za prawidłowe położenie okładziny w zacisku), oraz termicznym smarem.
Zdjęcia poglądowe.
Dane techniczne
Szerokość [mm]:
148.4
Grubość [mm]:
16.7
System hamulcowy:
AKEBONO
Strona zabudowy:
oś przednia
Styk ostrzegawczy o zużyciu:
z akustycznym czujnikiem zużycia
Jednostka ilości:
Zestaw na jedną oś, zestaw montażowy
Seria:
Sport
Kod:
Z23-503
Pasujące samochody
Honda
Accord 1993-2002CR-V 1995-2001Civic 1996-2001HR-V 1999-2004Integra 1998-2001Legend 1991-1999Odyssey 1994-1999Shuttle 1995-2001
Rover
600 1993-2000
Dla poprawnego montażu polecamy wymieniać klocki hamulcowe w fachowym warsztacie. Jeżeli podjąłeś decyzję o samodzielnej wymianie, to obowiązkowo zapoznaj się z instrukcją eksploatacji twojego samochodu.
Dla wymiany będą Ci niezbędne:
- 1 komplet jakościowych klocków hamulcowych;
- płyn hamulcowy (specyfikacja zgodnie instrukcji twojego samochodu);
- smar hamulcowy (korzystaj tylko ze specjalnego smaru, przeznaczonego do smarowania elementów układu hamulcowego);
- podnośnik;
- klucz do odkręcenia kół;
- klucze do odkręcania śrub prowadnic zacisku;
- szczotka druciana, ewentualnie dodatkowo papier ścierny;
- zacisk lub inne narzędzie umożliwiające cofnięcie tłoka hamulcowego;
Mając to wszystko, można przystępować do procedury:
- Blokujemy tylne koła tak, by samochód nie potoczył się, podczas wymiany. Zaciągamy hamulec ręczny.
- Unosimy samochód i ściągamy koło.
- Na początku odkręcamy śruby prowadnic zacisku, a następnie unosimy zacisk do góry i wyjmujemy stare klocki hamulcowe.
- Przed montażem klocków konieczne jest wycofanie tłoku zacisku do pozycji wyjściowej. Tłok cofamy, wkręcając go czy wciskając (zależnie od typu zacisku) za pomocą odpowiedniego narzędzia. Konieczne jest również sprawdzenie, czy nie ma na tłoku zacisku śladów korozji lub uszkodzeń. Jeśli są, trzeba wymienić tłok i zestaw naprawczy.
- Obowiązkowo oczyszczamy prowadnice zacisków i gęsto smarujemy. Ważne jest, żeby wykorzystać smar przeznaczony do prowadnic.
- Smarujemy tylną stronę klocków hamulcowych i miejsca domykania zacisku pastą miedzianą, a następnie zakładamy klocki w zacisk.
- Opuszczamy zacisk do pozycji początkowej i przykręcamy go.
- Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. Jeśli jest to niezbędne- uzupełniamy poziom w zbiorniczku
- Po wymianie klocków hamulcowych obowiązkowo odpowietrzamy układ hamulcowy samochodu. Aby tego dokonać, naciskamy na pedał hamulca kilka razy, aż pedał stanie się twardy. Kategorycznie zabrania się wyjeżdżać na drogę, bez odpowietrzenia systemu.
Ważnie! Dowolne nowe klocki hamulcowe wymagają docierania. My rekomendujemy dać klockom co najmniej 1000-1200 km - tylko wtedy będą mieli maksymalną efektywność!
Dodać opinię
Słyszałem same pozytwye o Powerstopach.Jak przetestuje napisze...
Osobiście mcno się zraziłem do EBC i odradzam
Niestety nie były dostępne tylne w momencie zakupu przednich - zamontowałem OE. Nic na razie nie mogę powiedzieć o żywotności.
Moim zdaniem, dla tych, którzy "dużo" hamują polecam te klocki: przy mocnych hamowaniach lepiej patrzeć w lusterko wsteczne, zestaw bardzo dobrze znosi duże obciążenia termiczne, oraz potwierdzam - hamowanie ciche.
Minusem może być tylko cena, ale to pytanie filozoficzne :)
Polecam Power Stop 23
Zdecydowanie polecam.