Klocki hamulcowe przód
Producent: Power Stop Z36
- 0 głosów
Nowa formuła karbonowo-ceramicznych klocków hamulcowych Power-Stop Z36 Extreme jest przeznaczona do SUV-ów, crossoverów i pickupów - samochodów o dużej wadze i mocnym silniku. Ceramika wzmacniana włóknem węglowym jest odporna na temperaturę, co daje niezaprzeczalną korzyść podczas jazdy w warunkach dużego obciążenia – np. podczas holowania, jazdy w górach i po bezdrożach, a także dynamicznej jazdy codziennej.
Klocki Z36 mają znaczną przewagę nad oryginalnymi okładzinami zarówno pod względem specyfikacji, jak i parametrów technicznych. Seria cechuje się wysoką odpornością na ciepło, podwyższonym współczynnikiem tarcia i długotrwałą wytrzymałością. Wersja 36 Extreme wyposażona w metalową płytkę ma także zwiększoną odporność na obciążenia termiczne.
W komplecie znajduje się zestaw montażowy (sprężyny, prowadnice - w zależności od typu układu hamulcowego) oraz smar wysokotemperaturowy Power Stop.
Pasujące samochody
Dla poprawnego montażu polecamy wymieniać klocki hamulcowe w fachowym warsztacie. Jeżeli podjąłeś decyzję o samodzielnej wymianie, to obowiązkowo zapoznaj się z instrukcją eksploatacji twojego samochodu.
Dla wymiany będą Ci niezbędne:
- 1 komplet jakościowych klocków hamulcowych;
- płyn hamulcowy (specyfikacja zgodnie instrukcji twojego samochodu);
- smar hamulcowy (korzystaj tylko ze specjalnego smaru, przeznaczonego do smarowania elementów układu hamulcowego);
- podnośnik;
- klucz do odkręcenia kół;
- klucze do odkręcania śrub prowadnic zacisku;
- szczotka druciana, ewentualnie dodatkowo papier ścierny;
- zacisk lub inne narzędzie umożliwiające cofnięcie tłoka hamulcowego;
Mając to wszystko, można przystępować do procedury:
- Blokujemy tylne koła tak, by samochód nie potoczył się, podczas wymiany. Zaciągamy hamulec ręczny.
- Unosimy samochód i ściągamy koło.
- Na początku odkręcamy śruby prowadnic zacisku, a następnie unosimy zacisk do góry i wyjmujemy stare klocki hamulcowe.
- Przed montażem klocków konieczne jest wycofanie tłoku zacisku do pozycji wyjściowej. Tłok cofamy, wkręcając go czy wciskając (zależnie od typu zacisku) za pomocą odpowiedniego narzędzia. Konieczne jest również sprawdzenie, czy nie ma na tłoku zacisku śladów korozji lub uszkodzeń. Jeśli są, trzeba wymienić tłok i zestaw naprawczy.
- Obowiązkowo oczyszczamy prowadnice zacisków i gęsto smarujemy. Ważne jest, żeby wykorzystać smar przeznaczony do prowadnic.
- Smarujemy tylną stronę klocków hamulcowych i miejsca domykania zacisku pastą miedzianą, a następnie zakładamy klocki w zacisk.
- Opuszczamy zacisk do pozycji początkowej i przykręcamy go.
- Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. Jeśli jest to niezbędne- uzupełniamy poziom w zbiorniczku
- Po wymianie klocków hamulcowych obowiązkowo odpowietrzamy układ hamulcowy samochodu. Aby tego dokonać, naciskamy na pedał hamulca kilka razy, aż pedał stanie się twardy. Kategorycznie zabrania się wyjeżdżać na drogę, bez odpowietrzenia systemu.
Dodać opinię