Klocki hamulcowe tył
Producent: EBC Green
- 5 głosów
Klocki hamulcowe EBC serii Green stuff podbiły serca amatorów aktywnej, szybkiej jazdy nie tylko w Europie, ale także w Ameryce, Azji i Australii. Formuła materiału ciernego zapewnia odporność na temperatury aż do 600°C. Współczynnik tarcia klocków plasuje się powyżej średniej statystycznej.
Green stuff (lub jak mawiają niektórzy - "zielone klocki") przeznaczone są dla miłośników aktywnej, szybkiej jazdy. Wielką zaletą produktu jest skuteczna metoda tuningu hamulców. Maksymalną wydajność klocków hamulcowych gwarantuje praca w duecie z tarczami EBC.
Pasujące samochody
Dla poprawnego montażu polecamy wymieniać klocki hamulcowe w fachowym warsztacie. Jeżeli podjąłeś decyzję o samodzielnej wymianie, to obowiązkowo zapoznaj się z instrukcją eksploatacji twojego samochodu.
Dla wymiany będą Ci niezbędne:
- 1 komplet jakościowych klocków hamulcowych;
- płyn hamulcowy (specyfikacja zgodnie instrukcji twojego samochodu);
- smar hamulcowy (korzystaj tylko ze specjalnego smaru, przeznaczonego do smarowania elementów układu hamulcowego);
- podnośnik;
- klucz do odkręcenia kół;
- klucze do odkręcania śrub prowadnic zacisku;
- szczotka druciana, ewentualnie dodatkowo papier ścierny;
- zacisk lub inne narzędzie umożliwiające cofnięcie tłoka hamulcowego;
Mając to wszystko, można przystępować do procedury:
- Blokujemy tylne koła tak, by samochód nie potoczył się, podczas wymiany. Zaciągamy hamulec ręczny.
- Unosimy samochód i ściągamy koło.
- Na początku odkręcamy śruby prowadnic zacisku, a następnie unosimy zacisk do góry i wyjmujemy stare klocki hamulcowe.
- Przed montażem klocków konieczne jest wycofanie tłoku zacisku do pozycji wyjściowej. Tłok cofamy, wkręcając go czy wciskając (zależnie od typu zacisku) za pomocą odpowiedniego narzędzia. Konieczne jest również sprawdzenie, czy nie ma na tłoku zacisku śladów korozji lub uszkodzeń. Jeśli są, trzeba wymienić tłok i zestaw naprawczy.
- Obowiązkowo oczyszczamy prowadnice zacisków i gęsto smarujemy. Ważne jest, żeby wykorzystać smar przeznaczony do prowadnic.
- Smarujemy tylną stronę klocków hamulcowych i miejsca domykania zacisku pastą miedzianą, a następnie zakładamy klocki w zacisk.
- Opuszczamy zacisk do pozycji początkowej i przykręcamy go.
- Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. Jeśli jest to niezbędne- uzupełniamy poziom w zbiorniczku
- Po wymianie klocków hamulcowych obowiązkowo odpowietrzamy układ hamulcowy samochodu. Aby tego dokonać, naciskamy na pedał hamulca kilka razy, aż pedał stanie się twardy. Kategorycznie zabrania się wyjeżdżać na drogę, bez odpowietrzenia systemu.
Dodać opinię
Ale hamowanie z 200/h nie pali tarcz ani klocków. Im cieplejsze tym lepiej hamują. Już 2 razy wymieniałem inne tarcze a ten komplet EBC jest nie do zniszczenia. Super polecam- i nie śmierdzą, nie krzywią się, nie biją. Rewelacja
Tarcze orginalne miały 0,20 mm bicia(czego w serwisie nie mogli stwierdzić nawet gdy im pokazałem wydrukowane strony z ich serwisowego manuala) a dopuszczlne jest 0.05 max. więc pogieły się przez co podczas hamowania potrafiło ściągnąć samochód w lewo bądź w prawo zależy które koło złapało pierwsze. I podczas hamowania z 190km/h w niemczech biła strasznie kierownica. Pod koniec biło nawet przy 40km/h.
Zakupiłem tarcze nawiercane i nacinane EBC i do tego klocki EBC red stuff. Co do hamowania są lepsze niż standard ale piszczą zdeczko, ale tylko przy hamowaniu z małych prędkości. Kolega ma zamonowane wyczynowe hamulce w EVO i piszczą na potęge. Czyli wychodzi chyba coś za coś.
A co do moich klocków to chyba zamówie Power stop ceramiczne ale to po zimie