Klocki hamulcowe tył
Producent: EBC Yellow
- 1 głosów
Klocki hamulcowe EBC serii Yellow stuff otwierają w linii brytyjskiego producenta klasę "sport", przy czym jeszcze pozostając w klasie hamulców cywilnych. To znaczy, że skład klocka jest przeznaczony zarówno dla miłośników aktywnej jazdy ulicznej, jak i dla sportowców i amatorów, wyjeżdżających na tor. Innymi słowy, klocek nie wymaga podgrzewania wstępnego, przy czym jednak przedstawia już stabilne i dość wysokie wskaźniki.
Bardzo wysokie wartości temperaturowe – nawet do 800 ° C, plus wysoki współczynnik tarcia prowadzą do tego, że yellow stuff jest bardzo konkurencyjnym klockiem w klasie hamulców sportowych.
Dla kogo są przeznaczone te klocki? Dla właścicieli potężnych samochodów, którzy chcą czuć się bezpiecznie w każdej sytuacji, a także dla właścicieli samochodów sportowych, wyjeżdżających na tory sportowe w amatorskich wyścigach.
Nie są przeznaczone dla sportu zawodowego.
Zdjęcia poglądowe.
Pasujące samochody
Dla poprawnego montażu polecamy wymieniać klocki hamulcowe w fachowym warsztacie. Jeżeli podjąłeś decyzję o samodzielnej wymianie, to obowiązkowo zapoznaj się z instrukcją eksploatacji twojego samochodu.
Dla wymiany będą Ci niezbędne:
- 1 komplet jakościowych klocków hamulcowych;
- płyn hamulcowy (specyfikacja zgodnie instrukcji twojego samochodu);
- smar hamulcowy (korzystaj tylko ze specjalnego smaru, przeznaczonego do smarowania elementów układu hamulcowego);
- podnośnik;
- klucz do odkręcenia kół;
- klucze do odkręcania śrub prowadnic zacisku;
- szczotka druciana, ewentualnie dodatkowo papier ścierny;
- zacisk lub inne narzędzie umożliwiające cofnięcie tłoka hamulcowego;
Mając to wszystko, można przystępować do procedury:
- Blokujemy tylne koła tak, by samochód nie potoczył się, podczas wymiany. Zaciągamy hamulec ręczny.
- Unosimy samochód i ściągamy koło.
- Na początku odkręcamy śruby prowadnic zacisku, a następnie unosimy zacisk do góry i wyjmujemy stare klocki hamulcowe.
- Przed montażem klocków konieczne jest wycofanie tłoku zacisku do pozycji wyjściowej. Tłok cofamy, wkręcając go czy wciskając (zależnie od typu zacisku) za pomocą odpowiedniego narzędzia. Konieczne jest również sprawdzenie, czy nie ma na tłoku zacisku śladów korozji lub uszkodzeń. Jeśli są, trzeba wymienić tłok i zestaw naprawczy.
- Obowiązkowo oczyszczamy prowadnice zacisków i gęsto smarujemy. Ważne jest, żeby wykorzystać smar przeznaczony do prowadnic.
- Smarujemy tylną stronę klocków hamulcowych i miejsca domykania zacisku pastą miedzianą, a następnie zakładamy klocki w zacisk.
- Opuszczamy zacisk do pozycji początkowej i przykręcamy go.
- Sprawdzamy poziom płynu hamulcowego. Jeśli jest to niezbędne- uzupełniamy poziom w zbiorniczku
- Po wymianie klocków hamulcowych obowiązkowo odpowietrzamy układ hamulcowy samochodu. Aby tego dokonać, naciskamy na pedał hamulca kilka razy, aż pedał stanie się twardy. Kategorycznie zabrania się wyjeżdżać na drogę, bez odpowietrzenia systemu.
Dodać opinię
Stosuje je od lat
Tarcza nacinana wiercona + przewody w oplocie = hamulec katapulta
Pylą bardziej niż zwykle
Szybciej się zużywają
Ale reakcja na hamulec jest natychmiastowa
W Pl te klocki mają cenę prawie x2 w UK płacę za przód ok 101f
Każde moje auto jeździ na tych klockach
Ludzie piszą negatywne opinie ponieważ nie potrafią dobrać hamulców
Tarcze orginalne miały 0,20 mm bicia(czego w serwisie nie mogli stwierdzić nawet gdy im pokazałem wydrukowane strony z ich serwisowego manuala) a dopuszczlne jest 0.05 max. więc pogieły się przez co podczas hamowania potrafiło ściągnąć samochód w lewo bądź w prawo zależy które koło złapało pierwsze. I podczas hamowania z 190km/h w niemczech biła strasznie kierownica. Pod koniec biło nawet przy 40km/h.
Zakupiłem tarcze nawiercane i nacinane EBC i do tego klocki EBC red stuff. Co do hamowania są lepsze niż standard ale piszczą zdeczko, ale tylko przy hamowaniu z małych prędkości. Kolega ma zamonowane wyczynowe hamulce w EVO i piszczą na potęge. Czyli wychodzi chyba coś za coś.
A co do moich klocków to chyba zamówie Power stop ceramiczne ale to po zimie