Zestawy naprawczy zacisku hamulcowego - prawie panaceum dla hamulców
20 grudnia 2015

Chcesz pozbyć się niepokojącego skrzypienia i piszczenia w czasie jazdy, zacisk hamulcowy blokuje się a w konsekwencji przegrzewają się tarcze hamulcowe? W internecie znajdziemy fora internetowe z opisami sposobów rozwiązania problemu. Od wymiany klocków hamulcowych skończywszy na własnoręcznej regeneracji zacisku hamulcowego. Na profesjonalnych forach zalecane są jednak zestawy naprawcze zacisków hamulcowych, stosowane profilaktycznie jak i w celu usunięcia konkretnych dolegliwości.
Dla wielu kierowców informacja o wielu zastosowaniach zestawu naprawczego będzie nowością. Musimy jednak pamiętać, że wymienione wyżej problemy są skutkiem, lecz nie przyczyną w żadnym wypadku. Większość rozsądnych ludzi woli walczyć z przyczyną problemów, a nie skutkami – co jest przecież stratą czasu.
Zacisk hamulcowy to samodzielny, nieskomplikowany mechanizm nastawiony na długotrwałą i bezawaryjną eksploatację. Osiągnąć to możemy w prosty sposób, regularnie serwisując zacisk. W przeciwnym razie pojawiają się problemy.
Waźna rzecz - Zestaw montażowy klocków hamulcowych
Wykrzywienie tarczy hamulcowej – ten problem ma kilka przyczyn. Na uwagę zasługuje jedna z nich: nierównomierna praca zacisku. Dosyć często problem tzw. klinowania zacisku zaczyna się niezauważalnie dla kierowcy. Wizualne nierównomierne zużycie klocków hamulcowych razem z fizycznymi właściwościami żeliwa przyczyniają się do występowania kłopotów. Żeliwo jest czułe na punktowe przegrzania, w tych miejscach może ulegać deformacji. To właśnie tłumaczy szybką degradację tarcz hamulcowych, nawet w samochodach eksploatowanych delikatnie. Przyczyną trudności często okazują się drobnostki: zniszczona uszczelka tłoka lub prowadnicy, korozja. W takich sytuacjach o wiele prościej jest zapobiegać, niż usuwać skutki awarii. Regularnie przeprowadzana diagnostyka i wykrycie problemu pozwala na zamontowanie zestawu naprawczego zacisku hamulcowego, bądź nowych prowadnic.
Mrozy są ogromnym obciążeniem dla hamulców naszego samochodu. Spadek temperatur obniża elastyczność uszczelek i prowadnic. To właśnie w okresie przejściowym najlepiej przeprowadzić diagnostykę układu hamulcowego. W razie potrzeby wymienić uszczelki – stosując zestaw naprawczy. Bardziej opłaca się pytać i szukać przyczyn problemów, niż borykać się z wiosennymi niespodziankami.
Do strony katalogu Zestawy naprawczy zacisku