Klocki hamulcowe Tarcze hamulcowe Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze Zestawy hamulcowe Tłok zacisku Chemia i Płyny
BrakeStock.pl / Nowości

Nowości

24 czerwca 2015

Pęknięcia na tarczach hamulcowych: niebezpieczeństwo czy nie?

Pęknięcia na tarczach hamulcowych

Jak bardzo boli Cię, gdy kiedyś nowa, kupiona za spore pieniądze rzecz traci swój nieskazitelny wygląd – zaburzenia, urazy i utracone nerwy. Jednak, czy tak ważne jest wyglad, jesli chodzi o jakosc. W Internecie jest sporo zdjęć i sporów wokół eksploatacji tarcz, a mianowicie pojawiających się pęknięć w procesie użytkowania. Najczęściej, oczywiście, chodzi o nawiercane tarcze hamulcowe, ale dziś rozważ zagadnienie w szerszej jego interpretacji. Pęknięcia na tarczach hamulcowych – czy jest to powód do zmartwień?

Montaż nawiercanych hamulców to nie tylko doskonały efekt wizualny, to przede wszystkim poprawa właściwości użytkowych pary "tarcza-klocek". Rozpatrywaliśmy w szczegółach funkcjonalność tego rozwiązania, więc tutaj opisywać tego nie będziemy. Jeśli perforowane tarcze hamulcowe są używane w dość trudnych warunkach drogowych: są narażone na ostre przegrzewania i intensywne obciążenia mechaniczne, wokół otworów perforacji mogą wystąpić pęknięcia o długości 3-6 mm. Powód, by się martwić?

Bynajmniej. W praktyce inżynierii mechanicznej mikropęknięcia są uważane za skutek normalnego zużycia tarczy hamulcowej. Natura tarczy jest taka, że żeliwo (z którego są wykonane 99% "placków"), gdy przepływa przez nierównomierne ogrzewanie lub chłodzenie może ulegać deformacji. Jeśli ogniska przegrzania są lokalne, to konsekwencją takiego przegrzania może być pojawienie się pęknięć.

Maksymalna długość: 0,5 x szerokość tarczy hamulcowej

Maksymalna szerokość: 0,2 mm

Głębokość maksymalna: 0,2 mm

Tak więc, jeśli pęknięcie na tarczy nie przekracza określonych norm – powodu do zmartwień nie ma. Obecność mikropęknięć żadnego wpływu na właściwości użytkowe tarczy hamulcowej i klocków nie ma i nie narusza integralności.

Na tych zdjęciach widać tarcze hamulcowe w stanie normalnej pracy. Te pęknięcia nie stanowią zagrożenia i nie wpływają na proces hamowania.

Inna sprawa, że są sytuacje bywają naprawdę krytyczne, ale ich częstotliwość nie przekracza jednego przypadku na dziesięć tysięcy. Wada fabryczna odlewania lub nadmierne obciążenia temperatury mogą być przyczyną pęknięcia, niezgodnego do dalszej eksploatacji. Różni się ona drastycznie od powyższych przypadków tym, że ta szczelina nie znajduje się na powierzchni dysku, a bierze swój początek od krawędzi płyty, i ma przelotową głębię. W przypadku wykrycia takiej wady wykorzystywać takich tarcz, absolutnie nie wolno. Więcej zdjęć.

W sumie, prawidłowe docieranie nowych hamulców i regularna profilaktyka pomogą zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia problemów z układem hamulcowym.

Kopiowanie materiałów jest możliwe wyłącznie na warunkach umieszczenia linku do źródła Brakestock.PL!



← Wszystkie artykuły

Contacts

ul. Orzechowa, 25
02-244, Warszawa
22 11 65 888
Wprowadz VIN
Produkt został dodany do koszyka
Złoż zamówienie
ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Twoje konto Laboratorium Praktyka Nowości
Klocki hamulcowe Tarcze hamulcowe Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze Zestawy hamulcowe Tłok zacisku Chemia i Płyny
B Brembo C Carlson E EBC F Ferodo F Frenkit H HEL L Loctite M Maxgear M Motul P Power Friction P Power Stop R Road House S Seinsa S Starline T Textar V VEGGA W Wilwood W WP Pro Z Zimmermann