Nowy produkt na rynku wysoko wydajnych klocków hamulcowych - Track Day
11 listopada 2016
W 2016 roku znana amerykańska marka Power Stop zapowiedziała wprowadzenie na rynek rewolucyjnej serii wysoko wydajnych klocków hamulcowych Track Day. Jest to specjalna seria opracowana dla sportowych obciążeń. Jeśli mówimy o mieszance dla sportowej eksploatacji, fani profesjonalnego i amatorskiego ścigania wyraźnie rozumieją pod tym hasłem zazwyczaj: kompromis. Kupując wysoko wydajny produkt, który rewelacyjnie utrzymuje współczynnik tarcia, lecz błyskawicznie zużywa tarcze hamulcowe, zapewnia pełną siłę hamowania w całym zakresie – jednakże wymaga wstępnego nagrzania. Takich kompromisów jest wiele. Innymi słowy, sportowy klocek hamulcowy to kompromis pomiędzy zaletami a wadami – każdy użytkownik wystawia samodzielnie ocenę. Power Stop Track Day prezentuje inną charakterystykę – to metalowa formuła wzmocniona karbonowymi włóknami., dzięki czemu dysponuje wysokim współczynnikiem tarcia na zimno i oszczędnie obchodzą się z tarczami - co więcej jest odporna na wysokie temperatury generowane w czasie sportowej jazdy.
Czym w rzeczywistości jest Power Stop Track Day?
-Seria Track Day prezentuje wysoki „zimny” współczynnik tarcia, który po krótkim nagrzewaniu rośnie do wysokiego poziomu.
-Doskonałe wyczucie pedału hamulca w całym zakresie roboczym
-Stabilnie wysoki współczynnik tarcia nawet w obrębie ekstremalnych torowych temperatur
-Oszczędne dla tarcz hamulcowych swojej klasy
Upraszczając, to wysoko wydajny produkt dla intensywnej torowej eksploatacji – co potwierdza doskonałą charakterystyką nawet w niskich temperaturach. Po przekroczeniu granicy 200 C otrzymujemy mocne klocki hamulcowe, z niewiarygodną modulacją i ekstremalnie wysokim współczynnikiem tarcia. Na jakiej podstawie powstało powyższe stwierdzenie? Potwierdza je własny tester Power Stop – Tim Megnbier, człowiek z wieloletnim sportowym doświadczeniem. Dzięki niemu możliwa jest praktyczna i wnikliwa ocena praktycznie wszystkich znakomitych producentów hamulców. Wedle słów Tima – Power Stop rzeczywiście udało się opracować skład, który stanie się jednym z lepszych w klasie do torowego użytku.
Oddział R&D – badań i rozwoju – formy Power Stop przeprowadza praktyczne badania sportowych mieszanek. Robią to zatrudnieni kierowcy w autach testowych takich jak Chevrolet Corvette Z06 czy Mazda MX-5. W przypadku Power Stop są to setki godzin testów drogowych w warunkach toru wyścigowego, setki porównawczych testów i pomiarów w różnych sytuacjach. Przede wszystkim amerykański producent bada efektywność współpracy pary klocek-tarcza. W ten sposób powstają produkty pokroju Track Day. Co więcej, inżynierowie testują sportowy skład PST na kompatybilność z podzespołami innych producentów, tylko w ten sposób w przyszłości konsumenci wystawią obiektywną ocenę.
Jak testują się klocki hamulcowe Power Stop