Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary
BrakeStock.pl / Nowości

Tarcze hamulcowe Skoda

19 czerwca 2014

Tarcze hamulcowe Skoda

Na pierwszy rzut oka temat tarcz hamulcowych do Skody może wprawić czytelnika w zakłopotanie. Niezrozumiałe jest dlaczego zasługują one na osobną uwagę

Chodzi o to, że Skoda (tak jaki Seat, Audi i Volkswagen) należy do słynnego koncernu VAG (Volkswagen Audi Group). Pikantność sytuacji polega na tym, że dla optymalizacji produkcji takiej ilości marek i modeli koncern opracowuje wiele jednakowych części zamiennych i zużywających się dla wszystkich czterech marek samochodów. W szczególności, tarcze hamulcowe do Skoda Octavia A5 jednocześnie mogą pasować do Audi, Volkswagena i Seata. Przy tym, oczywiście, fizyczne wymiary i wszystkie parametry jakościowe będą niezmienne. Dlatego komponenty żeliwne do Audi niczym nie ustępują tarczom oryginalnym do Skoda. To jest oczywiste.

W procesie wyrobu komponentów hamulcowych do Skody nie jest wyjątkiem sytuacja z oryginałem i częścią nieoryginalną (jak dzieli się na rynku europejskim). Czyli sam koncern VAG nie produkuje części zużywających się do samochodów, a przekazuje zlecenia do operatorów specjalistycznych. Często za kołami samochodów Skoda, Audi, Seat i VAG ukrywają się zaciski ATE.

Jednakże, części zamienne do linii montażowej samochodów mogą dostarczać i inni producenci. W szczególności, często w fabryce w niektórych modelach VAG mogą być montowane klocki hamulcowe od firmy Jurid i tarcze hamulcowe od firmy Zimmermann.

Powiemy jeszcze kilka słów o tak zwanych „nieoryginalnych”, albo, dokładniej mówiąc, o częściach zamiennych i zużywających się do samochodów produkowanych na podstawie licencji. Przy tym od razu zastrzeżemy, że mowa jest wyłącznie o znanych markach, gdzie autorytet na tym lub innym rynku był zdobywany latami. Jest wielu właścicieli samochodów, którzy są gotowi eksperymentować z tarczami hamulcowymi dla osiągnięcia większej efektywności w hamowaniu (jest to w pełni słuszne, ponieważ regulowanie etatowego układu hamulcowego jest zawsze zorientowane na statystyczną jazdę samochodem). Przy wyborze nieoryginalnych tarcz i klocków hamulcowych dla samochodów Skoda, Audi, Volkswagen albo Seat, przede wszystkim warto zwracać uwagę na nazwę producenta, a potem na charakterystyki jakościowe towaru. Do takich charakterystyk zaliczają się: wytrzymałość na obciążenia termiczne, współczynnik tarcia (dla klocków hamulcowych), odporność na zużycie i skłonność do tworzenia szumów. Należy wymagać od dostawcy tych informacji, ponieważ właśnie te wskaźniki wyznaczają, czy będziesz hamować z przyjemnością, czy może przeklinać ten dzień, kiedy wsiadłeś za kierownicę takiego gruchota.

Nasza oferta tarcz hamulcowych do Skoda:

Tarcze hamulcowe Skoda Octavia

Tarcze hamulcowe Skoda Fabia

Tarcze hamulcowe Skoda Rapid

Tarcze hamulcowe Skoda Roomster

Tarcze hamulcowe Skoda Superb

Tarcze hamulcowe Skoda Yeti





← Wszystkie artykuły

Contacts

Orzechowa 25, Warszawa
22 11 65 888
Wprowadz VIN
Produkt został dodany do koszyka
Złoż zamówienie
ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Twoje konto Laboratorium Praktyka Nowości
Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary Uniwersalne części i sprzęt
A ATE B Bosch B Brembo C Carlson C Centric D D-Friction D DBA E EBC F Ferodo F Frenkit F Friction Master H HEL L Loctite M Motive M Motul O OE P Performance Tools P Permatex P Power Friction P Power Stop Q Quick Brake R Road House S Samko S Seinsa S Sicom T Textar T TRW W Wagner W Wilwood W WP Pro W Wynns