Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary
BrakeStock.pl / Praktyka

Czego trzeba się wystrzegać przy eksploatacji tarcz hamulcowych z powloką antykorozyjną?

17 lutego 2019

Czego trzeba się wystrzegać przy eksploatacji tarcz z warstwą antykorozyjną?

Na rynku mamy teraz dostęp do dużej ilości tarcz z powloką antykorozyjną, między innymi: Zimmermann Coat Z, Textar Pro, Brembo, EBC Turbogroove itd. Przewagą takich tarcz od standardowych jest ochrona żeliwnej powierzchni tarczy od korozji i wody. Okazuje się, że należy korzystać z takich tarcz ostrożnie, ponieważ nieprawidłowe docieranie (lub jego brak) może doprowadzić nawet do ich przegrzewania.

Problem №1. Wycięcia na powierzchni klocka, przeznaczone dla oczyszczenia powierzchni między klockiem i tarczą po pierwszych 10-30 kilometrach przebiegu
zatykają się zeszlifowaną przez klocki farbą ochronną i przestają spełniać swoją funkcję. Sytuacja taka przyspiesza zużycie okładzin i tarcz, może to spowodować także piszczenie przy hamowaniu (zdjęcie - tarcze Zimmermann z klockami ATE po 1200 km przebiegu)

Zapchane wyciecia klocka po małym przebiegu z tarczami w powloką ochronnąProblem №2. Zbyt intensywne obciążenie na układ hamulcowy w trakcie pierwszych 10-50 km przebiegu powoduje, że farba warstwy ochronnej tarczy częściowo spala się, stwarzając punkty przegrzewania na powierzchni żeliwa. Nadal, w tych punktach może utworzyć się cementyt, jaki spowoduje bicia w kierownicy przy hamowaniu. I to może się tak stać nawet w trakcie standardowej eksploatacji bez zbyt intensywnych hamowań.

Zalecamy trzymać się dwóch prostych zasad, dzięki którym wyeliminujemy ryzyko pojawiania się wyżej wymienionych problemów.
1. Dokonać przeglądu profilaktycznego hamulców po dystansie 500-1000 km po zamontowaniu nowego zestawu i oczyścić klocek od resztek farby.
2. Przeprowadzić rzetelne docieranie hamulców i unikać drastycznych hamowań w ciągu pierwszych 300-500 km od momentu założenia nowych klocków hamulcowych.
 
Więcej o skutkach braku prawidłowego docierania - tu

Kopiowanie materiałów jest możliwe wyłącznie na warunkach umieszczenia linku do źródła Brakestock.PL

← Wszystkie artykuły

Contacts

Orzechowa 25, Warszawa
22 11 65 888
Wprowadz VIN
Produkt został dodany do koszyka
Złoż zamówienie
ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Twoje konto Laboratorium Praktyka Nowości
Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary Uniwersalne części i sprzęt
A ATE B Bosch B Brembo C Carlson C Centric D D-Friction D DBA E EBC F Ferodo F Frenkit F Friction Master H HEL L Loctite M Motive M Motul O OE P Performance Tools P Permatex P Power Friction P Power Stop Q Quick Brake R Road House S Samko S Seinsa S Sicom T Textar T TRW W Wagner W Wilwood W WP Pro W Wynns