Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe w oplocie Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary
BrakeStock.pl / Nowości

Innowacyjna technologia pokrycia tarcz hamulcowych Power Friction

3 marca 2016

Ultra Coat od Power Friction

Już dawno w niepamięć odeszły czasy kiedy kupowaliśmy określony produkt tylko i wyłącznie do spełniania jednej sprecyzowanej funkcji. Wystarczy wspomnieć chociażby pierwszy model Forda: Model A – jego zadaniem było tylko przewieźć kierowcę wraz z pasażerami z punktu A do punktu B. Jednak już w tamtych czasach Henry Ford zastanawiał się nad paletą oferowanych kolorów swoich pojazdów. W ten niepozorny sposób do świata motoryzacji wkradło się poczucie estetyki.

Jeszcze trzy dekady temu klocki hamulcowe i tarcze miały jedno sprecyzowane zadanie: zapewnić skutecznie wytracanie prędkości w codziennej eksploatacji. Dawniej nikt nie zastanawiał się nad wyglądem felg. Dodatkowe, często niepokojące dźwięki dochodzące z hamulców uważane były za naturalny element procesu hamowania. Niestety, z czasem konsumenci stali się bardziej wymagający – jak ta zmiana odbiła się na podzespołach układu hamulcowego? Precyzując, co obecnie proponuje nasz dostawca, amerykańska marka Power Friction?

Głównym zadaniem tarcz hamulcowych jest stwarzanie tarcia razem z klockami hamulcowymi, co umożliwia wytracanie prędkości. Charakter pracy układu hamulcowego jest taki, że zarówno tarcze jak i klocki nieustannie pracują w zmiennych warunkach cieplnych – przeważnie w wysokich temperaturach. Przy aktywnym, sportowym stylu jazdy przegrzanie tarcz hamulcowych nie są niczym niespotykanym. W efekcie powierzchnia tarczy przybiera specyficzny odcień. O ile dla wspomnianej powierzchni roboczej żeliwnego odlewu nie jest to tak istotną kwestią, o tyle dla centralnej części tarczy oznacza to nieodwracalne zmiany. To jednak nie wszystko. Oprócz tego tarcze hamulcowe są podatne na czynniki atmosferyczne – dodając do tego fakt, że tarcze wykonane są z żeliwa otrzymujemy prostą receptę na błyskawiczne rozwijanie się korozji. Wystarczy krótkotrwały kontakt z wilgocią aby po niespełna miesiącu piasta pokryła się rdzawym nalotem.

Powłoka antykorozyjna tarcz hamulcowych Power Friction

Obecnie, coraz większe znaczenie oprócz skuteczności i odporności na obciążenia w czasie pracy, zdobywają kwestie estetyczne tarcz hamulcowych w czasie całego okresu użytkowania. W 2015 roku amerykańscy specjaliści z Power Friction wprowadzili swoją nową technologię – Ultra Coat. Sekretem jest w tym przypadku elektrostatyczna farba którą pokryto centralną część tarczy hamulcowej, chroni ona przez długi czas żeliwo przed korozją. Od końca 2015 roku rozwiązanie gotowe było do seryjnej produkcji. Wedle kierownika działu sprzedaży Power Friction – Andrew Kewll'a: w pierwotnej wersji farba Ultra Coat powinna pokrywać 100% powierzchni tarczy. Pierwsze egzemplarze były w całości zabarwione nową farbą, dalsze testy ujawniły problem: występowało ryzyko deformacji tarczy w okresie pierwszych 500-1000 km eksploatacji. Farba pokrywająca roboczą powierzchnię stwarzała nierównomierną warstwę między tarczą a klockiem. W czasie aktywnej jazdy takie zgrubienia mogły spowodować nierównomierne nagrzewanie, a w konsekwencji deformację odlewu.

Finalna wersja technologii Ultra Coat – antykorozyjne pokrycie piasty tarczy hamulcowej. Power Friction LLC, amerykański koncern – dostawca komponentów hamulcowych o wysokiej skuteczności, wszedł na europejski rynek w 2011 roku. Marka z każdym rokiem doskonali jakość swoich produktów, ciągle przedstawiając klientom nowe korzystne rozwiązania.

Jak poprawnie dotrzeć tarcze hamulcowe?


← Wszystkie artykuły

Contacts

ul. Orzechowa, 25
02-244, Warszawa
22 11 65 888
Wprowadz VIN
Produkt został dodany do koszyka
Złoż zamówienie
ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Twoje konto Laboratorium Praktyka Nowości
Klocki hamulcowe i szczęki Tarcze hamulcowe i bębny Przewody hamulcowe w oplocie Zestawy naprawcze i montażowe Zestawy hamulcowe i części Zaciski hamulcowe i tłoczki Płyny hamulcowe i smary Uniwersalne części i sprzęt
B Brembo C Carlson E EBC F Ferodo F FoliaTec F Frenkit G Grafen H HEL L LBX L Loctite M Maxgear M Motive M Motul P Performance Tools P Permatex P Power Friction P Power Stop R Raybestos R Road House S Seinsa S Starline T Textar V VEGGA W Wilwood W WP Pro Z Zimmermann