Tarcza hamulcowa przód
Producent: WP Pro
- 0 głosów
Tarcze o zmniejszonej wadze od renomowanego producenta WP Pro. Dwuczęściowe tarcze, odporne na przegrzewanie i obciążenia mechaniczne.
Zmniejszenie wagi na 1 kg przedniej tarczy odpowiada zmniejszeniu masy samochodu na 30 kg. W przypadku redukcji wagi na 6 kg - w stanie odjąć od masy resorowanej 90 kg. To znacząco wpływa na rozpędzanie i na hamowanie auta.
Tarcze WP Pro maja pływającą konstrukcie i polepszony system wentylacji. To chroni żeliwo przed przegrzaniem i pozwala szybciej odprowadzać ciepło w trakcie hamowania.
Główne przewagi:
- Nie wymagają modyfikacji układu hamulcowego (montuje się do seryjnych zacisków)
- Redukcja wagi więcej niż 30%
- Polepszony system odprowadzenia ciepła
Waga OE tarczy: 10,45 kg
Waga tarczy WP Pro: 7,40 kg
Zdjęcia produktów mają charakter poglądowy, stąd rzeczywisty wygląd może różnić się od prezentowanego na zdjęciach.
Pasujące samochody
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania
Dodać opinię