Tarcza hamulcowa przód
Producent: EBC Turbo Groove
- 0 głosów
Tarcze hamulcowe EBC Turbogoove polecane są dla tych osób, które preferują ostrzejszą jazdę. Najważniejszym atutem serii TGD jest technologia produkcji wzmacnianego stopu żeliwa, bardziej odpornego na obciążenia termiczne. Drugą zaletą jest sposób wykonania nawierceń: perforacja nie jest wykonana na wylot, dzięki temu odlew niejest osłabiony i tarcza nie traci właściwości. Nacięcia są skutecznym sposobem aby odprowadzić brud oraz wodę w miejscach kontaktu taczy z klockiem.
EBC Turbogoove są tarczami z pólki Premium, czyli takimi, które posiadają dodatkowe właściwości, w porównaniu do OE. Większość artykułów tarcz tej serii posiada już powłokę antykorozyjną w kolorze czarnym.
Główne zalety:
- Przeznaczone są do intensywnych obciążeń oraz aktywnego stylu jazdy
- Wyprodukowane są z wysokiej jakości żeliwa
- Przeszły przez kilka etapów bilansowania. Dzięki temu tarcze są bardzo odporne na zmiany temperaturowe i przegrzania.
- Wycięcia i perforacja znacznie poprawiają skuteczność hamowania
Zdjęcia poglądowe
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania