Tarcza hamulcowa przód
Producent: Power Stop
- 1 głosów
Tarcze hamulcowe Power Stop o wysokiej skuteczności, popularne pierwotnie w USA, znajdują się już w zasięgu polskiego konsumenta. Wyrabiane są z nadcięciami i perforacją, która poza spektakularnym wyglądem zewnętrznym może pochwalić się następującymi funkcjami:
- zwiększa intensywność chłodzenia tarczy hamulcowej;
- usuwa od miejsca styku "tarcza-klocek" gazy odlotowe. Jest to szczególnie ważne w przypadku przegrzania okładziny hamulcowej;
- radialne nadcięcia nie tylko skutecznie usuwają pył i wodę od miejsca styku "tarcza-klocek", ale również zwiększają współczynnik tarcia pary.
Jedną z zalet wyrobu, często podkreślanych przez producenta, jest specjalna kriogeniczna obróbka tarcz, która zwiększa ich odporność na naprężenie termiczne i wszelkie deformacje.
Co ważne, tarcze hamulcowe Power Stop mają ocynkowaną powierzchnię, a to zapobiega tworzeniu rdzy w trakcie terminu eksploatacji (prawie wszystkie oryginalne i wiele tarcz zamiennych bardzo szybko pokrywa się rdzą w obszarze piasty, co zniekształca wygląd zewnętrzny samochodu).
Zdjęcia produktów mają charakter poglądowy, stąd rzeczywisty wygląd może różnić się od prezentowanego na zdjęciach
Dane techniczne
Pasujące samochody
![](/images/car/9.png)
![](/images/car/72.png)
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania
Dodać opinię