Tarcza hamulcowa tył
Producent: Power Stop
- 1 głosów
Tarcze hamulcowe Power Stop o wysokiej skuteczności, popularne pierwotnie w USA, znajdują się już w zasięgu polskiego konsumenta. Wyrabiane są z nadcięciami i perforacją, która poza spektakularnym wyglądem zewnętrznym może pochwalić się następującymi funkcjami:
- zwiększa intensywność chłodzenia tarczy hamulcowej;
- usuwa od miejsca styku "tarcza-klocek" gazy odlotowe. Jest to szczególnie ważne w przypadku przegrzania okładziny hamulcowej;
- radialne nadcięcia nie tylko skutecznie usuwają pył i wodę od miejsca styku "tarcza-klocek", ale również zwiększają współczynnik tarcia pary.
Jedną z zalet wyrobu, często podkreślanych przez producenta, jest specjalna kriogeniczna obróbka tarcz, która zwiększa ich odporność na naprężenie termiczne i wszelkie deformacje.
Co ważne, tarcze hamulcowe Power Stop mają ocynkowaną powierzchnię, a to zapobiega tworzeniu rdzy w trakcie terminu eksploatacji (prawie wszystkie oryginalne i wiele tarcz zamiennych bardzo szybko pokrywa się rdzą w obszarze piasty, co zniekształca wygląd zewnętrzny samochodu).
Zdjęcia produktów mają charakter poglądowy, stąd rzeczywisty wygląd może różnić się od prezentowanego na zdjęciach
Dane techniczne
Pasujące samochody
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania