
Tarcza hamulcowa tył
Producent: WP Pro CCB
- 0 głosów
Tarcze o zmniejszonej wadze od renomowanego producenta WP Pro. Dwuczęściowe tarcze, odporne na przegrzewanie i obciążenia mechaniczne.
Zmniejszenie wagi na 1 kg przedniej tarczy odpowiada zmniejszeniu masy samochodu na 30 kg. W przypadku redukcji wagi na 6 kg - w stanie odjąć od masy resorowanej 90 kg. To znacząco wpływa na rozpędzanie i na hamowanie auta.
Tarcze WP Pro maja pływającą konstrukcie i polepszony system wentylacji. To chroni żeliwo przed przegrzaniem i pozwala szybciej odprowadzać ciepło w trakcie hamowania.
Główne przewagi:
- Nie wymagają modyfikacji układu hamulcowego (montuje się do seryjnych zacisków)
- Redukcja wagi więcej niż 30%
- Polepszony system odprowadzenia ciepła
Zdjęcia produktów mają charakter poglądowy, stąd rzeczywisty wygląd może różnić się od prezentowanego na zdjęciach.
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania