Tarcza hamulcowa przód
Producent: Zimmermann
- 7 głosów
Artykuł:
100 3375 75
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Tarcze hamulcowe Zimmermann - na rynku europejskim to jedna z najlepszych części zamiennych względem oryginału. Różnią się jakością odlewu, dobrym balansowaniem i obecnością antykorozyjnej powłoki (nie wszystkie modele). Tarcze hamulcowe Zimmermann są rekomendowane przez naszych fachowców do zamiany oryginalnych elementów, bez obawy o stratę ich jakości i odporności na obciążenia. Pięknie zachowują się w mieszanych warunkach jazdy (znajdą zwolenników zarówno wśród aktywnych kierowców, jak i miłośników wyważonej eksploatacji pojazdu).Wysoką jakość produktów potwierdza także to, że tarcze Zimmermann są instalowane seryjnie w samochodach BMW, Mercedes, Audi i innych.
Autoryzowany sklep Brakestock reprezentuje na polskim rynku serii: standardowe, wentylowane, nawiercane oraz dwuczęściowe tarcze hamulcowych ZIMMERMANN.
Art. 100.3375.75
Zdjęcia produktów mają charakter poglądowy, stąd rzeczywisty wygląd może różnić się od prezentowanego na zdjęciach
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania
hamuja bdb, nie piszcza, nie ma "filmu wodnego" na tarczy podczas jazdy w deszczu i
Polecam taka kombinacje.