Tarcza hamulcowa przód
Producent: EBC USR
- 0 głosów
Artykuł:
USR1386
cena za sztukę
463 zł
Na zamówienie
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Tarcze hamulcowe EBC Ultimax (USR) to jedne z ciekawszych i skuteczniejszych rozwiązań od tej brytyjskiej marki. USR wykonane są z nacięciami (bez perforacji). Sposób wykonania tarcz USR nie jest tradycyjny - przerywane nacięcia, zdaniem inżynierów brytyjskich eliminują hałas, jaki jest niezbędny dla wszystkich nacinanych tarcz. Rozwiązanie takie trochę zmniejsza skuteczność, ale prezentuje się jako kompromis pomiędzy skutecznością a komfortem hamowania.
Tarcze hamulcowe EBC serii Ultimax z klasy High Performance, maja podwyższone wskaźniki skuteczności. Nacięcia na powierzchni odlewu pomagają wyeliminować poduszkę gazową pomiędzy klockiem a tarczą, oraz oczyszczają powierzchnię okładziny z brudu oraz przegrzanych cząsteczek mieszanki ciernej.
Do tych tarcz można zakładać dowolne klocki - zwykle organiczne, ceramiczne oraz carbon-ceramiczne. Tarcze posiadają homologację drogowa oraz certyfikat TUV.
Tarcze EBC Ultimax polecamy do jazdy standardowej oraz do jazdy ostrzejszej.
Parametry techniczne:
- Średnica (mm) - 312
- Wysokość (mm) - 50
- Grubość nowa/minimalna (mm) - 25/23
Art. USR1386
OE numery: 1K0615301AA, 12033098, 5C0615301B, 561615301, JZW615301H, 1KD615301D, 1K0615301D, 561615301B, 5Q0615301F, 5C0615301E
Zdjęcie poglądowe
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania