
Dostawa
Kurierem - 16 zł
Odbiór osobisty - gratis
Paczkomat Inpost - 10 zł
Tarcza hamulcowa przód
Producent: Samko
- 0 głosów
Artykuł: P1003V
Typ: Gładka
Jakość: Budżetowy zamiennik
Polecamy do: Spokojny styl jazdy
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Typ: Gładka
Jakość: Budżetowy zamiennik
Polecamy do: Spokojny styl jazdy
Tarcze hamulcowe Samko - produkt włoskiej marki, polecany do codziennego użytku. Wszystkie komponenty producenta ściśle odpowiadają technicznym parametrom OE, a to z kolei oznacza, że części zamienne Samko są pełnowartościowym zamiennikiem. Brak powłoki antykorozyjnej odnosi tarcze do klasy budżetowy, natomiast dobre wyważenie i jakość stopu sprawiają, że komponenty są z polki "oryginału".
Polecamy do spokojnej jazdy.
Dane techniczne
System hamulcowy
Bosch
Wysokość [mm]
34.4
Średnica [mm]
283
Pasujące samochody

1007 2006-20092008 2013-2014206 2003-2011207 2006-20123008 2009-2014307 2001-2008308 2008-20135008 2009-2012Partner 2003-2014

Berlingo 2009-2014C3 2002-2016C3 Picasso 2009-2014C4 2004-2010C4 Picasso 2007-2014C5 2001-2008DS3 2009-2015DS4 2011-2014Xsara 1997-2005
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania
Dodać opinię