Dostawa
Kurierem - gratis
Odbiór osobisty - gratis
Paczkomat Inpost - gratis
Tarcza hamulcowa przód
Producent: D-Friction
- 0 głosów
Artykuł: 63313750
Typ: Nacinana/ nawiercana
Jakość: Premium zamiennik
Polecamy do: Aktywny styl jazdy
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Typ: Nacinana/ nawiercana
Jakość: Premium zamiennik
Polecamy do: Aktywny styl jazdy
Tarcze hamulcowe amerykańskiej firmy DFC są pełnowartościowym zamiennikiem oryginału OE o wysokiej wydajności. Produkowane są z wykorzystaniem żeliwa wysokowęglowego G3000 / G11H18, które jest stosowane w USA do produkcji komponentów o podwyższonej skuteczności.
Tarcze hamulcowe D-Friction są doskonale wyważone i zwymiarowane fizycznie jak oryginalne elementy układu. Seria Geomet to linia tarcz z powłoką antykorozyjną, która chroni powierzchnię przed korozją przez cały okres użytkowania.
Pierwsze zdjęcie poglądowe.
Dane techniczne
Średnica [mm]
354
Grubość tarczy hamulcowej [mm]
32
Minimalna grubość [mm]
29
Wysokość [mm]
83.5
Strona zabudowy
oś przednia
Ilosć otworów
5
Średnica otworu centrującego [mm]
112
Typ tarczy hamulcowej
wentylowana
Powerzchnia
pokryta warstwą Black
Pasujące samochody
Toyota
Land Cruiser 2014-2021Sequoia 2008-2019Tundra 2008-2021
Lexus
LX 2016-2021
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania
Dodać opinię