Tarcza hamulcowa tył
Producent: ATE
- 0 głosów
Artykuł: 24.0122-0219.1
Typ: Gładka
Jakość: Jakość oryginału
Polecamy do: Standardowy styl jazdy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem dla hamulców , bez drastycznych zrywów i z płynnym hamowaniem.
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Typ: Gładka
Jakość: Jakość oryginału
Polecamy do: Standardowy styl jazdy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem dla hamulców , bez drastycznych zrywów i z płynnym hamowaniem.
Tarcze hamulcowe ATE - słusznie zasługują na oddzielne miejsca na półce. Wybitny dostawca systemów hamulcowych do fabryk takich marek jak BMW, Audi, Mercedes, Ferrari, Peugeot/Citroen, Skoda i innych. To wszystko mówi o tym, że niemieckie tarcze są jakościowo zamiennikiem seryjnych tarcz (odpowiednik oryginału).
Wszystkie tarcze hamulcowe ATE posiadają specjalne pokrycie antykorozyjne.
Polecamy do zwykłej codziennej eksploatacji.
Zdjęcia produktów mają charakter poglądowy, stąd rzeczywisty wygląd może różnić się od prezentowanego na zdjęciach
Dane techniczne
Strona zabudowy
Oś tylna
Średnica [mm]
310
Wysokość [mm]
48.5
Ilosć otworów
5
Średnica otworu centrującego [mm]
65
Grubość tarczy hamulcowej [mm]
22
Minimalna grubość [mm]
20
Typ tarczy hamulcowej
wentylowana wewnętrznie
Kod
24012202191
otwór Ø [mm]
15.3
Ø rozmieszczenia otworów [mm]
112
Przetwarzanie
wysoko nawęglana
Powierzchnia
pokryta dodatkową warstwą
Średnica wewnętrzna [mm]
169
Pasujące samochody
Audi
A3 2020-2023A3 Quattro 2003-2023Q3 2020-2023Q3 Quattro 2020-2023RS Q3 2013-2019RS3 2018-2021S3 2006-2023SQ2 2019-2022TT 2014-2022TT Quattro 2015-2022TT RS 2016-2022
Skoda
Kodiaq 2017-2021Octavia 2017-2023Superb 2008-2023
Seat
Leon 2014-2020
VW
Arteon 2018-2022Atlas 2018-2022CC 2012-2017EOS 2006-2011Golf 2005-2023Golf GTI 2013-2023Passat 2005-2020Passat Alltrack 2012-2018Passat CC 2008-2012Scirocco 2009-2018Tiguan 2016-2023
Cupra
Ateca 2018-2023Formentor 2021-2023
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania
Dodać opinię