Tarcza hamulcowa tył
Producent: ATE
- 0 głosów
Artykuł: 24.0111-0172.1
Typ: Gładka
Jakość: Jakość oryginału
Polecamy do: Standardowy styl jazdy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem dla hamulców , bez drastycznych zrywów i z płynnym hamowaniem.
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Typ: Gładka
Jakość: Jakość oryginału
Polecamy do: Standardowy styl jazdy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem dla hamulców , bez drastycznych zrywów i z płynnym hamowaniem.
Tarcze hamulcowe ATE - słusznie zasługują na oddzielne miejsca na półce. Wybitny dostawca systemów hamulcowych do fabryk takich marek jak BMW, Audi, Mercedes, Ferrari, Peugeot/Citroen, Skoda i innych. To wszystko mówi o tym, że niemieckie tarcze są jakościowo zamiennikiem seryjnych tarcz (odpowiednik oryginału).
Wszystkie tarcze hamulcowe ATE posiadają specjalne pokrycie antykorozyjne.
Polecamy do zwykłej codziennej eksploatacji.
Zdjęcia produktów mają charakter poglądowy, stąd rzeczywisty wygląd może różnić się od prezentowanego na zdjęciach
Dane techniczne
Strona zabudowy
Oś tylna
Średnica [mm]
280
Wysokość [mm]
50.7
Ilosć otworów
5
Średnica otworu centrującego [mm]
63.5
Grubość tarczy hamulcowej [mm]
11
Minimalna grubość [mm]
9
Typ tarczy hamulcowej
pełna
Kod
24011101721
otwór Ø [mm]
13.7
Ø rozmieszczenia otworów [mm]
108
Powierzchnia
pokryta dodatkową warstwą
Średnica wewnętrzna [mm]
153.5
Pasujące samochody
Ford
C-Max 2011-2016Escape 2013-2016Grand C-Max 2011-2016Kuga 2013-2019Tourneo Connect 2013-2017Transit Connect 2014-2017
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania
Dodać opinię