Tarcza hamulcowa przód
Producent: Power Friction DS
- 5 głosów
Tarcze hamulcowe Power Friction - nawiercane i nacinane (seria DS).
Do produkcji tarcz konstruktorzy zastosowali jakościowy stop żeliwa, równoważąc proporcje zgodnie ze ścisłymi wymogami producenta auta. Podczas wstępnych badań prowadzonych w USA (w ramach testu SAE J2806) eksperci stwierdzili, że „improwizacje” innych producentów hamulców często prowadzą do wypaczenia i przegrzania tarczy. W czasie produkcji tarcz marki Power Friction konstruktorzy ściśle stosują się do wszystkich parametrów fizycznych seryjnych tarcz, zwracając uwagę na żeliwo i technologię odlewu: skrupulatnie dobrana formuła stopu przekłada się na brak praktycznie jakichkolwiek skaz, naturalnie powstających w procesie wytapiania. Osiągnięcie to stało się wizytówką firmy i dało podstawę do stworzenia wysokiej jakości tarcz o znacznej skuteczności.
Perforacje pozwalają na szybkie i efektywne pozbywanie się gazów i innych efektów nagrzewania się przy aktywnym hamowaniu, tym samym obniżając ryzyko „pływających” hamulców. Zalety:
- Nacięcia podwyższają współczynnik tarcia między tarczą, a klockiem.
- Perforacje efektywnie odprowadzają od punktu kontaktu wodę, pył i powstałe gazy
- Perforacje podwyższają intensywność chłodzenia tarczy hamulcowej
- Nacięcia regularnie zdejmują mikrowarstwę z klocka, usuwając zgrzane, czy szkliste części.
Zdjęcia produktów mają charakter poglądowy, stąd rzeczywisty wygląd może różnić się od prezentowanego na zdjęciach.
Pasujące samochody
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania
Wreszcie znikła bolączka gotujących sie tarcz jak to ma miejsce w Lancer Ralliart.
po zamontowaniu zestawu "Power
" nie dość że jest całkowicie cichutko to mogę zahamować naprawdę delikatnie i z wyczuciem jest naprawdę zadowolony z zakupu choć na przesyłkę czekałem 2 tyg to było warto ! Pierwszy raz pisze opinie, ale ten zestaw jest naprawdę warty uwagi i opinie na temat ceramiki ze trzeba ja rozgrzać żeby działała można wsadzić miedzy bajki, bo działa rewelacyjnie w niskich temperaturach a po rozgrzaniu jest tylko lepiej ! POLECAM !
potem zmienilem tarcze na 337mm ate tub trw (nie pamietam) wytrzymaly jakies 70 tys ,
tyl wytrzymal jakies 5 tys (zryte tarcze), po wyminie w ASO drugi komplet wytrzymal jakies 35 tys
teraz mam power friktion - juz kolo 7 tys km i na razie jest ok, hamowanie perfekcyjna . Tylko nacinane.
Klocki - greenstuff, troche pyla
wiele milosników Insignii wiedzą , że tarcze to słaby punkt. Najczęściej jeżdżę ostro i kurde, tarcze nie dożywają swojego czasu - pojawiają się wibracje I bicie na kierownicy przy hamowaniu (przedostatni komplet tarcz "umarł" na 24 tys.). We wrześniu wymieniłem klocki hamulcowe, zrobiłem profilaktykę zacisków, i zamontowałem nawiercane i nacinane tarcze Power friction. Zrobiłem prawidłowe docieranie tarcz-klocków. Ciekawa rzecz - niedawno jechałem z Krakowa, ostro zahamowałem z 190 km/h. Szczerze mówiąc, myślałem koniec z tarczami, lecz o dziwo żadnych wibracji i żadnych skrzypów nie ma! Nawiasem mówiąc, facet ze sklepu bardzo dobrze doradził - polecam.