Klocki hamulcowe Tarcze hamulcowe Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze Zestawy hamulcowe Tłok zacisku Chemia i Płyny
BrakeStock.pl / Tarcze hamulcowe / Tarcza hamulcowa przód

Tarcza hamulcowa przód

Producent: Power Friction S

- 1 głosów

Artykuł: 249S
Typ: Nacinane
Jakość: Premium zamiennik
Polecamy do: Aktywny styl jazdy
cena za sztukę
Do koszyka 256 zł
Na zamówienie
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Spytaj
Typ: Nacinane
Jakość: Premium zamiennik
Polecamy do: Aktywny styl jazdy

Do produkcji tarcz konstruktorzy zastosowali jakościowy stop żeliwa, równoważąc proporcje zgodnie ze ścisłymi wymogami producenta auta. Podczas wstępnych badań prowadzonych w USA (w ramach testu SAE J2806) eksperci stwierdzili, że „improwizacje” innych producentów hamulców często prowadzą do wypaczenia i przegrzania tarczy. W czasie produkcji tarcz marki Power Friction konstruktorzy ściśle stosują się do wszystkich parametrów fizycznych seryjnych tarcz, zwracając uwagę na żeliwo i technologię odlewu: skrupulatnie dobrana formuła stopu przekłada się na brak praktycznie jakichkolwiek skaz, naturalnie powstających w procesie wytapiania. Osiągnięcie to stało się wizytówką firmy i dało podstawę do stworzenia wysokiej jakości tarcz o znacznej skuteczności.

Radialne nacięcia są dziś jednymi z najbardziej skutecznych technik związanych z tuningiem hamulców. Wśród najważniejszych zalet tak wykonanych tarcz wyróżnić należy:

  • podwyższenie współczynniku tarcia pary "tarcza-klocek";
  • intensywne odprowadzanie wody, kurzu i zużytych gazów;
  • stałe zdejmowanie górnej mikrowarstwy z klocka hamulcowego przy usuwaniu zgrzanych czy szklistych części.

Należy dodać, że tarcza z nacięciami zapobiega powstawaniu pęknięć, które mogą pojawiać się wskutek wysokich obciążeń perforacji. Co ciekawe, użyteczność klocków hamulcowych w połączeniu z tarczami nacinanymi wydłuża się o 7-10%, nie więcej!

Zdjęcia produktów mają charakter poglądowy, stąd rzeczywisty wygląd może różnić się od prezentowanego na zdjęciach

Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.

Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.

Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.

  1. Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
  2. Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
  3. Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
  4. Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
  5. Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
  6. Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
  7. Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
  8. Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
  9. Zakladamy koła
  10. Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy

Ważnie!

  • Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
  • Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
  • Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
  • Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania
2017-10-05
fabryczny przod wytrzymal u mnie jakies 10 tys km i zaczelo bic ,
potem zmienilem tarcze na 337mm ate tub trw (nie pamietam) wytrzymaly jakies 70 tys ,
tyl wytrzymal jakies 5 tys (zryte tarcze), po wyminie w ASO drugi komplet wytrzymal jakies 35 tys
teraz mam power friktion - juz kolo 7 tys km i na razie jest ok, hamowanie perfekcyjna . Tylko nacinane.
Klocki - greenstuff, troche pyla
2016-01-04
będę pierwszym)
wiele milosników Insignii wiedzą , że tarcze to słaby punkt. Najczęściej jeżdżę ostro i kurde, tarcze nie dożywają swojego czasu - pojawiają się wibracje I bicie na kierownicy przy hamowaniu (przedostatni komplet tarcz "umarł" na 24 tys.). We wrześniu wymieniłem klocki hamulcowe, zrobiłem profilaktykę zacisków, i zamontowałem nawiercane i nacinane tarcze Power friction. Zrobiłem prawidłowe docieranie tarcz-klocków. Ciekawa rzecz - niedawno jechałem z Krakowa, ostro zahamowałem z 190 km/h. Szczerze mówiąc, myślałem koniec z tarczami, lecz o dziwo żadnych wibracji i żadnych skrzypów nie ma! Nawiasem mówiąc, facet ze sklepu bardzo dobrze doradził - polecam.

Dodać opinię

*Imię
* Opinię
  Wyślij

Administracja strony internetowej zastrzega sobie prawo usuwać opinie, jeśli są one bezwartościowe, bez komentarza i uzasadnienia. Dziękujemy za wyrozumiałość.

 

Zamienniki produktu

Contacts

ul. Orzechowa, 25
02-244, Warszawa
22 11 65 888
Wprowadz VIN
Produkt został dodany do koszyka
Złoż zamówienie
ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Twoje konto Laboratorium Praktyka Nowości
Klocki hamulcowe Tarcze hamulcowe Przewody hamulcowe Zestawy naprawcze Zestawy hamulcowe Tłok zacisku Chemia i Płyny
3 34211159900 B Brembo C Carlson E EBC F Ferodo F Frenkit H HEL L Loctite M Maxgear M Motul P Power Friction P Power Stop R Road House S Seinsa S Starline T Textar V VEGGA W WP Pro Z Zimmermann