Dostawa
Tarcza hamulcowa przód
Producent: VEGGA
- 0 głosów
Naszym zdaniem tarcze hamulcowe Vegga to pełnowartościowy produkt, ponieważ płacisz wyłącznie za produkt, ale nie za pudełko. Mimo to, że tarcze pozycjonują się jako zamiennik budżetowy – jakość całkowicie odpowiada wymogom produkcji OE. Tak przedstawiają się parametry tarcz Vegga
- bicie boczne < 0,05 mm,
- zmienność grubości < 0,013 mm
- równoległość powierzchni < 0,05 mm
- płaskość powierzchni < 0,05 mm
- twardość HB 187- 241
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania