Tarcza hamulcowa tył
Producent: Road House
- 0 głosów
Artykuł: 6117500
Typ: Gładka
Jakość: Jakość oryginału
Polecamy do: Standardowy styl jazdy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem dla hamulców , bez drastycznych zrywów i z płynnym hamowaniem.
Łatwy zwrot
Konsultacja eksperta
Gwarancja
Przyjacielski serwis
Zadzwoń
22 11 65 888
Typ: Gładka
Jakość: Jakość oryginału
Polecamy do: Standardowy styl jazdy ?Mieszane tempo jazdy z niskim czy średnim obciążeniem dla hamulców , bez drastycznych zrywów i z płynnym hamowaniem.
Komponenty hiszpańskiego producenta Road House produkują są w wersji gładkiej. Tarcze, ze względu jakości, pozycjonują sie jako pełnowartościowy zamiennik oryginału.
Oznacza to, że tarcze Road House zostały poddane wysokoprecyzyjnemu wyważeniu i końcowej obróbce według wymagań seryjnych komponentów.
Nadają się do spokojnego i standardowego stylu jazdy w każdych warunkach. Fabryczny stop żeliwa zapewnia żywotność równoznaczną dla tarcz oryginałnych.
Zdjęcia poglądowe.
Dane techniczne
Strona zabudowy
Oś tylna
Wysokość [mm]
42
Тип тормозного диска
полный
Диаметр [mm]
260
Толщина тормозного диска (mm)
9
Минимальная толщина [mm]
8
Диаметр центрирования [mm]
64
Количество отверстий
5
Pasujące samochody
Honda
Civic 4D 2006-2014Civic 5D 2006-2011Civic USA 2006-2015Prelude 1997-2001
Acura
ILX 2012-2015
Ogólna instrukcja wymiany tarcz hamulcowych.
Dla prawidłowego ustawienia uporczywie polecamy wymieniać tarcze hamulcowe w wykwalifikowanym warsztacie. Jeżeli przyjąłeś decyzją zrobić procedurę samodzielnie, to obowiązkowo poznaj instrukcją z eksploatacji twojego auta. Pamiętaj, że nie poprawny montaż może spowodować uszkodzenie układu hamulcowego i awarii pojazdu.
Tarcze ta bębny hamulcowe należy wymieniać tylko parami. Przy wymianie tarcz należy obowiązkowo dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
- Parkujemy auto i zabezpieczamy koła przed niekontrolowanym stoczeniem się auta
- Luzujemy nakrętki koł i podnosimy samochód na podnośniku
- Odkręcamy dwie śruby, mocujące zacisk i odkładamy w bok tak, żeby nie wisiał na przewodzie hamulcowym)
- Zdejmujemy stara tarcze. Uważnie oglądamy piastę, żeby przekonać się, że na niej nie ma śladów rdzy. Jeśli jest, to usuwamy szczotką drucianą
- Zakładamy nowa tarcza. Obowiązkowo sprawdzamy oscylację boczną nowych tarcz (nie może przekraczać 0,05 mm). Robimy to czujnikiem mikrometrycznym, zamocowanym na zwrotnice
- Przed ustawieniem sprawdzamy zacisk, czy nie zostały uszkodzone osłonki, tuleje prowadzące, i tory prowadnic. W razie potrzeby konieczne będzie nasmarowanie. Bardzo istotna jest prawidłowa praca nowych klocków hamulcowych w obudowie zacisku
- Zacisk z nowymi klockami hamulcowymi mocujemy śrubami do zwrotnicy
- Zbadamy poziom płynu hamulcowego, ewentualnie wymieniamy płyn (zgodnie z instrukcją obsługi auta)
- Zakladamy koła
- Opuszczamy auto i pompujemy pedał hamulca kilka razy
Ważnie!
- Poza wymianą tarcz i klocków niezwykle ważne jest oczyszczenie piasty, zacisku, prowadnic bez tego nawet najlepsze tarcze mogą pracować niepoprawnie.
- Wymianę nawiercanych lub/i nacinanych tarcz robimy zgodnie instrukcji producenta.
- Po ustawieniu (i przed eksploatacją) obowiązkowo należy zrobić oscylację boczną układu tarcza-piasta
- Po wymianie należy zrobić prawidłową procedurę docierania
Dodać opinię